К итайските марки не спират да създават новините в днешно време, а по всички личи, че много скоро те ще се превърнат в основен източник. Различни експерти предвиждат, че до 3 години в Европа ще се продават между 800 000 и 1 000 000 китайски автомобили. Това би се равнявало на 8% пазарен дял. А колко ще е той през 2030 г.?
Поредната „китайска” новина идва от Уилям Ли, председател на Nio, който заявява, че неговата компания ще атакува VW „по-силно от преди”, съобщава Automotive News. Китайците искат да откъснат пазарен дял от Volkswagen, представяйки модел за европейския пазар, който ще струва под 30 000 евро, казва Ли пред Der Spiegel.
Да, по отношение на цена това значи, че ние ще атакуваме Volkswagen по-силно от преди”, казва основателят на Nio, но без да дава повече подробности.
През януари стана ясно, че Nio планира да построи завод за бюджетни EV под друг бранд, които да експортира за Европа от началото на следващата година.
На автомобилното изложение в Шанхай Ли каза, че китайските производители на електрически автомобили трябва да се подготвят за възможни протекционистични ходове от страна на чужди правителства, тъй като ниските цени на китайските модели им помагат да увеличат износа.
Председателят на Nio е изчислил, че неговата и други китайски компании, произвеждащи електромобили в Китай, имат до 20% предимство в разходите спрямо съперници като Tesla. Това се дължи на китайския контрол върху веригата за доставки и суровините.
Volkswagen обаче не спи. Компанията подготвя електромобил на цена от 25 000 евро, който ще бъде последван от такъв на цена под 20 000 евро най-късно през 2026-2027 г. Именно таймингът е от значение, защото ако Nio и компания извадят своите евтини е-модели догодина, а Volkswagen и компания техните през 2025 г. и насетне, това ще означава, че т. нар. наследствени производители отново ще са в позицията на догонващи. И проблемът е, че ще догонват в Европа.