До средата на 2023 г. ще бъда показан Grenadier на водород, до 2026 г. чакаме електромобил

Моделът на горивни клетки ще демонстрира възможностите на водородното задвижване, а електромобилът ще е напълно нов модел, няма да се базира на Grenadier

,
Ineos Grenadier

, Ineos Automotive

Ineos Grenadier

П реди дни нашата медия бе една от двете от България, която имаше уникалния шанс да присъства на първия международен тест на Ineos Grenadier (скоро ще разкажем подробно за това приключение).

По време на събитието, което се проведе в Шотландия, търговският директор на Ineos Automotive разкри, че до средата на тази година ще видим Grenadier на горивни клетки.

Марк Тенант даде ясно да се разбере, че моделът ще се използва за демонстрация на възможностите на задвижването с горивни клетки, съчетано със страхотните офроуд възможности извън пътя. Компанията разполага с технологията, но Тенант не разкри никакви технически подробности за водородния Grenadier. Той каза, че за масово разгръщане на този тип задвижване се изискват сериозни инвестиции за изграждане на зарядна инфраструктура, за което трябва да се ангажират правителствата на държавите.

CarMarket.bg

Ineos е третата най-голяма химическа компания в света, която произвежда над 400 000 тона нисковъглероден водород годишно. С опита си да го произвежда, да го улавя и съхранява безопасно, компанията е позиционирана в идеалния център за разработването на зелен водород. Просто липсва последното парче от пъзела, зарядната инфраструктура, технологията е налична.

Напомняме, че Ineos Grenadier се задвижва от два двигателя BMW – дизелов и бензинов „шестаци”. Напомняме също, че баварците залагат на водородната технология, като също пускат ограничена серия Х5 с цел тестване и демонстриране на качествата на задвижването с горивни клетки.

Другата голяма новина, която Марк Тенант сподели, е това, че Ineos Grenadier в момента оформя първия си електромобил. Той ще бъде показан около 2026 г. Тенант каза само, че той няма да е базиран на Grenadier, а ще е по-малък модел. Ключов фактор тук е теглото, защото един тежък пакет батерии към и без това тежкия Grenadier няма да е възможен.

Босът на Ineos Automotive разкри също, че са работи по различни проекти за разработка на деривати на Grenadier. Бихме могли да предложим, че следващият логичен ход е за създаване на кемпер, защо не и пикап, но това към момента е само в сферата на нашите догадки. До края на годината трябва да видим първата разновидност на Grenadier.

Иначе моделът е уникален като визия, усещания и офроуд възможности. Имахме възможности да го тестваме в продължение на два дни, изминавайки над 500 км по асфалт, брутално дълбоки коловози, офроуд трасе в каменна кариера, през река… Скоро повече.

водород горивни клетки Ineos Grenadier