Р азвойната работа по Grenadier започва през 2017 г. Вчера, пет години по-късно, базираната в Лондон компания стартира производството на вдъхновения от Dafender тежък, чистокръвен офроудър.
Това е решителен момент за Ineos Automotive като автомобилен производител,” обяви търговския директор Марк Тенант на Ineos Automotive. “Достигането до този момент е признание за гъвкавостта и упоритата работа на целия екип на Ineos Automotive, нашите развойни партньори и доставчици – за което им благодарим и гледаме напред към първите ни доставки към клиенти.”
Моделът се произвежда в Хамбах, в бившия завод на smart, който бе закупен на отлична цена от Daimler, след като бе модернизиран от германците.
По света Grenadier вече има изградена търговско-сервизна мрежа от 200 точки, една от които е в София и ще се обслужва от „Силвър стар”. Първите доставки към клиенти ще се осъществят през декември.
Grenadier, който е нов модел без аналог в момента на пазара, разчита на рама и пружини отпред и отзад, 6-цилиндрови турбо бензинови и турбо дизелови двигатели и ZF 8HP осемстепенен автоматик, който всички познаваме и обичаме от BMW и много други производители. Въпросните двигатели са B58 редови бензинови „шестак” и B57 турбо дизел на BMW, и двата с обем 3,0 литра с блокове и глави от алуминиева сплав.
Клиентите могат да избират между двуврат Utility Wagon и петврат Station Wagon. Цените във Великобритания започват от съответно 49 000 и 52 000 британски лири за двете версии.
В плановете на Ineos влиза пикап с двойна кабина, който трябва да дойде по някое време догодина като модел за 2024. Обмисля се и 7-местна версия на Station Wagon, но само времето ще каже дали има смисъл от такава. За момента е важно, че производството започна, сега предстои да видим в какъв обем ще продължи то.