Данъкът им скача, но българинът продължава да купува стари коли

,
defaultimg

netinfo

П рез последните две седмици се развява новината за поскъпването с до 30% на данъка на старите автомобили. На този фон идва статистиката за регистрация на автомобили в България за първите девет месеца. Няма да учудим никого с констатацията, че българинът продължава да купува стари коли, както и че любовта му към немските возила никога няма да угасне.

Най-добре картината се обрисува от цифрите на КАТ. Те казват, че регистрираните превозни средства (ПС) за периода 01.01.2018 до 31.09.2018 са 247 054. От тях нови (до 6 месеца) са 38 274, докато стари (над 10 години) са 161 272 (сборът не прави общия брой регистрации, тъй като има и други категории).

Порочната практика в данъчното облагане на автомобилите

Положителното в тези цифри е фактът, че съотношението стари към нови е около 4 към 1. Положително, защото дълги години това съотношение беше 10 (и повече) към едно.

Любовта ръжда нe хваща. „Фолксваген” продължава да е на почит у нас (статистика)

В България има повече Ferrari-та отколкото Tesla

Най-много регистрирани автомобила през първите девет месеца на годината има на сметката на Volkswagen – 27 199 употребявани и 2315 нови. На второ място се нарежда Mercedes с 21 662 употребявани и 1083 нови превозни средства. Челната тройка допълва Opel (15 678 срещу 950). След това се нареждат Audi и BMW със съответно 14 044 и 13 771 стари, както и 875 и 661 нови возила.

Това не е изненада, българите винаги сме таели топли чувства към немските возила. Интересен е фактът, че България се намира на четвърто място в Европа по брой употребявани автомобили, напуснали пределите на Германия.

Най-добре сред останалите марки (т. нар. best of the rest) се представя Toyota с регистрирани 10 457 употребявани и 2448 нови автомобила. Единствената марка, регистрирала повече нови автомобили, е Dacia: 3279 нови срещу 1272 стари.

Любопитен е фактът, че за периода у нас са били регистрирани и 22 автомобила Ferrari – 6 нови и 16 употребявани.

Към края на септември 2018 г. в България е имало регистрирани 3 669 701 превозни средства, от които леките автомобила са 2 782 798. От тях на бензин се движат 1 259 352, а на дизел – 1 211 063. Електрическите са 574.

Прекратените регистрации на ПС до края на септември са 426 711.

България е държавата с най-стария автомобилен парк в Европейския съюз. По данни на ГД ”Национална полиция” средната възраст на автомобилния парк в страната към 31.12.2017 г. е 19 години. Леките автомобили до 5 г. са под 3,5%, а над 10 години са почти 90%.

Европейската Агенция за околна среда посочи България като една от държавите с най-мръсен въздух в Европа. Сред основните замърсители бе посочен и остарелия автомобилен парк.

Не искам да изпреварвам събитията, нито да пророкувам, но личното ми мнение е, че увеличаването на данъка на старите автомобили е само първата крачка (от много предстоящи в тази посока). Няма да мине много време, когато от Брюксел ще бъдем „натиснати“ за кардинални законодателни промени в посока за намаляване на емисиите парникови газове, отделяни от автомобилите. Това ще бъде отлагане максимално дълго от родните власти, но този момент все някога ще настъпи.

Volkswagen строи завод за 300 000 електромобила

„Животът е прекрасен” на борда на Peugeot 508 (тест драйв)

Чиновници искат да забранят ДВГ във Великобритания през 2032 г.

Източник на статията: Vesti.bg

автопарк статистика на КАТ продажба на коли статистика за продажба на коли употребявани автомобили стари коли