Бъдещето на „24 часа на Льо Ман” изглежда вълнуващо

Peugeot 9X8

, Peugeot

Peugeot 9X8

Peugeot 9X8 – най-новият претендент на марката в състезанията по издръжливост – е пряк наследник на Peugeot 905, победител в „24 часа на Льо Ман” през 1992 г. и 1993 г., и на Peugeot 908, който спечели класическото френско състезание през 2009 г.

Формите и аеродинамичните характеристики на Peugeot 9X8 са следствие от регламентите, изготвени от FIA и ACO за новия клас Le Mans Hypercar (LMH), който наследява предишната категория LMP1 в състезанията по издръжливост. По-голямата гъвкавост по отношение на аеродинамиката, разрешена от новите технически правила в спорта, позволява радикално ново мислене, което благоприятства появата на иновативни автомобили, с възможност за още по-голям принос на дизайнерските екипи.

Peugeot

Новият спортен автомобил ни кара да вярваме, че надпреварата за издръжливост отново ще се превърне в едно от най-великите моторспортни състезания. Аеродинамичните решения са много, но най-впечатляващото е липсата на огромно крило отзад. Задните крила за първи път се появяват в „24 часа на Льо Ман” при Chaparral 2F, който участва в състезанието през 1967 г., така че това е първият път, когато използването им се поставя под съмнение за повече от половин век.

„Отсъствието на задно крило при Peugeot 9X8 е голяма иновативна стъпка“, казва директорът на Stellantis Motorsport Жан-Марк Фино. „Постигнахме степен на аеродинамична ефективност, която ни позволява да се премахне тази характеристика. Не питайте как обаче! Възнамеряваме да запазим това в тайна, докато можем!“

Peugeot

Както е планирано, задно-разположеният, 2,6-литров V6 бензинов двигател с 90-градусова конфигурация, с двоен турбокомпресор, с мощност 500 kW (680 к.с.) - част от силовия агрегат на Peugeot Hybrid4 500KW - навърта километри на изпитвателния стенд от април.

Междувременно предно-разположеният мотор-генератор с мощност 200 kW, 7-степенната секвенциална предавателна кутия и батерията са в процес на сглобяване в съответствие с графика за изпитвания на стенда.

В състезанията за издръжливост Peugeot ще участва с два болида 9Х8, пилотите на които вече са потвърдени.

Новата „двойка” има потенциала да се превърне в култов модел

Мате Римац е хърватският аналог на Илон Мъск

Renault влиза в забранената територия с Arkana (тест драйв)

Източник на статията: Vesti.bg

24 часа на Льо Ман Peugeot 9X8 Peugeot