Н астоящият договор за „Брекзит” е в състояние да унищожи британската автомобилна индустрия. Той предвижда безмитна търговия от 2024 г., но за целта 45% от стойността на един електромобил трябва да е с произход ЕС или Великобритания.
Stellantis смята, че британското правителство трябва да предоговори честта от сделката по „Брекзит”, свързана с обмитяването на автомобили, в противен случай рискува да загуби част от авто индустрията си.
Stellantis, чрез марки си Vauxhall, Opel, Peugeot, Citroen и Fiat, се обвърза да произвежда електрически автомобили на Острова, но няма да може да отговаря на изискванията за произход на частите, пише Automotive News, позовавайки се на ВВС.
Производителят иска от правителството да постигне отлагане от ЕС на действащите в момента изисквания до 2027 г., в противен случай „търговията между Великобритания и ЕС ще бъде обложена с 10% мито”, цитира ВВС представител на Stellantis.
Според търговското споразумение, стартиращо от 2024 г., 45% от стойността на един електромобил трябва да произхожда от ЕС или Великобритания, за да се класира за безмитен внос. Тези 10% мито за произвежданите на Острова електромобили ще ще направи неконкурентни на континента. Това ще накара Stellantis „да спре да инвестира и да премести производството извън Великобритания”.
Докато сме на тема Stellantis, компанията влезе в диспут с канадското правителство, дори директно ги заплаши, че ще спре планираната инвестиция в размер на $3,7 млрд. за изграждане на завод за батерии в Канада. Концернът и LG Energy не са доволни от правителството, обвинявайки го, че не е изпълнило договорките за субсидиране.