Stellantis подготвя двигателите си за синтетични горива

Компанията се стреми към електрификация, но иска да даде още една възможност за своите клиенти

,
Peugeot HDI engine

Peugeot

Stellantis работи по 28 от своите двигатели в концерна, за да се увери, че могат да работят със синтетични горива, съобщи компанията.

В тази група влизат мотори, производени през 2014 г. като най-ранна дата, до 2029 г. като крайна за производство. Попадат както бензинови, така и дизелови.

Stellantis казва, че новата възможност ще позволи на собствениците на коли с ДВГ да имат възможност да ги декарбонизират, без да е необходимо да ги заменят с EV или да правят сложни промени.

Програмата ще позволи на компанията да намали емисиите на 28 милиона превозни средства с ДВГ от 2014 г. в Европа. Stellantis вече потвърди че ще продава само EV в Европа от края на това десетилетие.

Докато оставаме непоколебими в изпълнението на нашата агресивна стратегия за електрификация, трябва да намерим интелигентни алтернативи за справяне с CO2 емисиите за 1,3 милиарда автомобила с ДВГ. Трябва да гарантираме с работата си, че нашите двигатели са подходящи за е-горива.

Стремим се да дадем на нашите клиенти още един инструмент в борбата срещу глобалното затопляне, който може да има почти незабавно въздействие. Това е още едно действие, съобразено с ангажимента ни да бъдем въглеродно неутрални до 2038 г.“

Като част от своите тестове, Stellantis анализира емисиите от ауспуха, стартирането на двигателя, мощността му, издръжливост, надеждност, разреждането на маслото, резервоара, филтрите и т.н.

Както е известно, ЕС направи изключение за е-горива след 2035 г., когато влиза в сила през 2035 г.

двигател с вътрешно горене синтетични горива е-горива Карлос Тавареш Peugeot Stellantis