В края на миналата седмица Харалд Крюгер обяви, че няма да се кандидатира за нов мандат като шеф на BMW. Договорът му изтича на 30 април 2020 г., а на 18 юли бордът на директорите на баварската компания ще се събере, за да номинира нов кандидат за поста.
Различни издания твърдят, че 53-годишният изпълнителен директор е бил загубил доверието на борда на директорите от известно време. Не е ясно дали той напуска по собствено желание, или го „напускат” по други причини. Крюгер заяви, че иска да „преследва нови професионални начинания”, но не е ли това дежурното извинение?
Когато BMW AG избра Харалд Крюгер за шеф на компанията преди повече от четири години, той е перфектният кандидат. Млад, представителен, с десетилетия опит в компанията, Крюгер изглеждаше готов да поведе компанията към бъдещето на електрическите, автономни и споделени автомобили. Bloomberg смята, че именно бавното електрифициране на гамата е причината, заради която Крюгер няма да води компанията втори мандат.
Под ръководството на предишния шеф – сега председател на борда на директорите – Норберт Рейнфорд, BMW биеше Mercedes и Audi по продажби в продължение на десетилетие. Компанията бе иноватор в света на е-колите с i3, когато представи модела през 2013 г. Тя бе първият голям производител, който използва карбоново купе в масово производство.
Но i3 срещна сериозни пазарни трудности, а следващият електрически модел се забави много. Междувременно ключови инженери напуснаха, за да създадат електрически стартъп, а Mercedes си върна лидерството, Tesla се превърна в еталон.
Но каквито и да са причините, ясно е едно: BMW търси нов шеф, който да поведе компанията към бъдещето. А то изглежда електрифицирано (изцяло или частично). Reuters смята, че потенциалните заместници на Крюгер са Оливер Зипсе, Николас Петер и Клаус Фройлих. Frankfurter Allgemeine и Bloomber смятат, че по-вероятният е Зипсе (Oliver Zipse).
BMW: дизелът ще оцелее поне още 20 години, бензинът поне 30