Huawei скочи от смартфони на автомобили

Пламен Георгиев,
Huawei SF5

Huawei

Д окато в Европа страните все още внимават с разхлабване на ограничителните мерки, в Китай не се притесняват от големите събирания на много хора на едно място. Доказва го стартиралият преди дни автомобилен салон в Шанхай, една от атракциите на който бе първият модел Huawei, който до този момент познавахме като производител на смартфони (и много други електронни джаджи).

Моделът се нарича SF5, произведен е съвместно с компанията Cyrus и ще се продава под марката Seres. Ако отпред дизайнът не може да се каже, че блести (като изключим специфичния светлинен подпис с LED дневните светлини), то профилът (типичен за купе-кросоувърите) и задната част на автомобила са доста атрактивни на визия.

Huawei пуска електромобил до края на годината

SF5 е дълъг 4700 мм, широк е 1930 мм, а междуосието му възлиза на 2875 мм. Тези размери са много близки с размерите на Audi Q5.

Huawei

Интериорът е изключително изчистен, като зад волана има дигитално приборно табло, а цялата централна конзола е заета от огромен таблет (каква изненада). По вратите и арматурното табло има дървени апликации и метални акценти. Режимите на трансмисията се избират с въртящ се регулатор. Сред другите акценти са амбиентното осветление, панорамният покрив, както и предните седалки с подгрев, вентилация и масажна функция.

Няма да се изненадате като кажем, че свързването на системата със смартфона става за секунди, като автоматично прехвърля музика и навигация между двете устройства. Моделът има гласово разпознаване и аудио система с 11 високоговорителя, както и два субуфера. Специално внимание е било отделено на обезшумяването на интериора, като челното стъкло е двупластово, като от компанията казват, че при работа на свободен ход шумът в купето е само 38 dB.

Huawei

Задвижването е поверено на 1,5-литров двигател, който действа като генератор. Той захранва батерията, която от своя страна подава ток към два електромотора, които генерират обща мощност от 551 к.с. и 820 Нм въртящ момент. Това позволява ускорение до 100 км/ч за 4,7 секунди.

Благодарение на бензиновия мотор, SF5 може да измине до 180 км само на ток и общо над 1000 км, но по стария цикъл NEDC.

Доставките на модела започват още следващия месец, като цената му в Китай започва от 216 800 юана, което се равнява на 27 716 евро.

Ултрамаратонецът BMW 640d Gran Turismo (тест драйв)

С този модел започва електрическата офанзива на Toyota

Първи щат в САЩ забранява колите с ДВГ

Източник на статията: Vesti.bg

Huawei SF5 любопитно автомобили електромобили Huawei