BMW започна собствено производство на водородни системи за задвижвания от такъв тип гориво iX5, съобщи компанията.
Това е идеалната технология за нас, която да допълва батериите, заяви президентът на баварския гигант Оливер Ципсе. В същото време големите съперници - Mercedes и Audi, изоставиха водорода, за да се концентрират само в BEV.
До края на годината марката ще произведе до 100 броя от своя SUV на водород. Те ще прокарат пътя за масова продукция - нещо, което в Мюнхен обмислят сериозно, а хоризонтът е до края на десетилетието.
Така на тези автомобили ще се гледа и като на подвижни лаборатории. Те ще бъдат доставени в Европа, Азия и САЩ, като много от тях ще бъдат дадени на партньори.
BMW ще взема водорода от Toyota, а останалото ще се изработва “ин хаус” или от по-малки производители в Бавария.
А брандът обмисля водородни варианти и на новата си платформа Neue Klasse, каза Ципсе по-рано този месец.
През зимата водороден iX5 беше тестван при минус 20 градуса по Целзий в зимния център на компанията край Арктическия полярен кръг. Тогава бе изразено задоволство, че ниските температури по никакъв начин не влияят на водородното задвижване и системите на колата.
Нещо, което не може да се каже за BEV. Това е и голямото предимство на водорода при студ, а също така и фактът, че теглото не става драстично по-голямо, зареждането отнема 3-4 минути, емисиите са нулеви и т.н.
iX5 Hydrogen използва два карбонови резервоара за горивните клетки, които превръщат водорода в електричество. То зарежда монтиран отзад електромотор, който развива 369 к.с. Единствените емисии от процеса са пара и остатъчна топлина, използвани за отопление на купето.
Сред проблемите на този етап е липсата на инфраструктура.