Т ова не са производствени модели, а тестови автомобили на изцяло електрическия X модел на Neue Klasse. Тъй като валидирането на производствените процеси „напредва по план“ със сглобяването на тестовите автомобили, BMW казва, че е на път да започне серийно производство в края на 2025 г., както е планирано.
С тези автомобили, почти готови за серийно производство, цялата логистика и производствени процеси се тестват при реални условия в завода в Дебрецен, Унгария. Те непрекъснато се оптимизират, за да осигурят плавен старт на серийното производство. Бояджийният цех заработи пробно през септември.
Тестовите автомобили ще преминат през всички производствени етапи. Това също така означава, че всички логистични процеси, производствени съоръжения и операции, извършвани от служителите, вече трябва да протичат гладко. „Тези операции са също толкова сложни, колкото и в действителното серийно производство.
Новият завод на BMW в Унгария беше обявена за първи път през юли 2018 г., когато строителството трябваше да започне в средата на 2019 г. Първата копка обаче не бе направена до юни 2022 г., когато вече се премина към изграждане на напълно нов завод за производство на електромобили, а не както досега – за смесено производство на EV и ДВГ на една и съща поточна линия.
Капацитетът на завода е 150 000 автомобила годишно. Той ще следва стратегията „iFactory“ за използване на възобновяеми енергийни източници, устойчиво производство и висока степен на дигитализация в производството.