Новият BMW Neue Klasse X има мото: I Will Make Grilles Great Again

Абсолютно всичко в този автомобил е ново, кардинално ново, непознато ни досега: дизайн, интериор, технология, философия, име... да видим какво ще кажете сега за тези „бъбреци“

BMW Neue Klasse X

BMW

BMW е на прага да преоткрие корените си. Пакетът ламарини е изцяло нов, кардинално нов бих казал, това важи за всичко под тях: платформа, батерии, задвижване, електронна архитектура. BMW отваря нова глава в историята с втория модел от новата гама Neue Klasse. Този префикса Vision, т.е. концепция, но това си е предсериен модел, който ще влезе в производство още следващата година. Това ще е първия член на SAV семейството Neue Klasse, който ще се присъедини към седана от същото семейство, също планиран да се произвежда от 2025 г.

Миналата година нашата медия бе гост на специално събитие по представянето на Vision Neue Klasse, на което ни бе казано, че това е на 80% моделът, който ще влезе в серийно производство. Затова сега спокойно може да заключим, че Neue Klasse X е също толкова ясна визия за бъдещия сериен електрически кросоувър, колкото е седана. Иначе X е вторият от шест EV-та, които ще бъдат качени на новата платформа Neue Klasse, планирани за лансиране между 2025 и 2027 г.

 BMW Neue Klasse X

BMW

BMW Neue Klasse X

За мен няма съмнение, че най-откроимият дизайнерски елемент в предницата е радиаторната решетка. Тънката и вертикална решетка е много ясна препратка към корените на баварците, към модела 2002, оригиналният Neue Klasse седан от 60-те години. Тук не всичко е ретро, „бъбреците“ са осветени, при по-внимателно вглеждане се вижда, че те сякаш са кухи. Светлините следват тенденцията, наложена от седана Neue Klasse, изоставяйки сегашните форми, заменени от вертикални светодиоди.

Сега остава да чуем как ще се изкажат досегашните големи критици на огромните решетки на баварците, защото тази отново е нещо кардинално ново. Лично на мен ми допада изключително много, особено с продължението под формата на централен прорез в предния капак.

BMW казва, че EV платформата е предложила на дизайнерите възможността да прегърнат „класическите BMW пропорции.” И, макар да остава питанката защо предишните ДВГ-поколения ги бяха ограничили, е ясно, че Neue Klasse X се опитва да запази ниската странична линия и острата предница, която ни впечатли, когато за пръв път видяхме новата дизайнерска посака, в която BMW поема.

 BMW Neue Klasse X

BMW

BMW Neue Klasse X

Формата на модела е 20% по-аеродинамична от сегашните Х-модели, докато новите дизайни на гумите и джантите допринасяли за 25% увеличение на ефикасността. Отзад виждаме по-конвенционални, но много атрактивни и открояващи се задни светлини, включващи 3D-принтирани блокове, разпростиращи се на няколко нива.

 BMW Neue Klasse X

BMW

BMW Neue Klasse X


За задвижването не се говори, тъй като баварците определят този модел като концепция, чиято цел е да ни покаже дизайна, за да започнем да го осмисляме и да свикваме с него. Казва че, че електрическото задвижване е шесто поколение, коетосе и знае. То трябва да подобри с 30% пробега и със същия процент да намали времето за зареждане. Успоредно с призматичните клетки, които са по-енергийно плътни, архитектурата вече е 800-волтова.

Иначе контролът на всички системи и функции ще е поверен на четири контролни блока, разработени от BMW, които те наричат „супер мозъци“, включително „отделни“ мозъци за задвижването и автономното управление. Тези изчислителни машини са до десет пъти по-мощни от тези, които се използват в момента.

 BMW Neue Klasse X

BMW

BMW Neue Klasse X

А какво да кажем за интериора на Neue Klasse X? Контролерът iDrive е мъртъв, вместо това с бутони върху волана ще правим връзка с BMW Panoramic Vision и централния дисплей. Воланът, наречен HyPersonX, има бутон, предназначен за настройване на „звученето“ на Neue Klasse X (т.е. какви изкуствено генерирани звуци ще се генерират в купето).

Иначе материалите са рециклирани и рециклируеми, има материали от растения, има пластмаса и рибарски мрежи от световния океан, няма кожа, дървесина и т.н.

 BMW Neue Klasse X

BMW

BMW Neue Klasse X

Panoramic Vision извежда традиционния инфотейнмънт крачка напред. Той проектира информацията на челното стъкло, на височина, която е перфектно настроена за зрителното поле на водача, през цялата ширина на челното стъкло.

Серийната версия на Neue Klasse X, която вероятно ще дойде като заместник на iX3, ще се прави в новия завод на BMW в унгарския град Дебрецен.

BMW BMW Neue Klasse BMW Neue Klasse X