Д ебютът на следващото поколение електрически автомобили на BMW наближава все повече и с предстоящата поява на първите модели, изградени на платформата Neue Klasse, баварският гигант е на път да преживее ключова година. Това обяви главният изпълнителен директор Оливер Ципсе, който каза, че през 2025 г. ще започне нова ера за групата. Той коментира, че „с новате електрическа техника ние полагаме основите на мобилността за следващото десетилетие“.
Блуме заяви, че с Neue Klasse наистина вдига летвата по-високо. „2025 г. е идеалната година за нови автомобили“, обясни той, „защото ни позволява бързо да въведем технологии от следващо поколение. Имаме нова архитектура и това отвори напълно нови възможности, което ни позволява да ускорим електрическата мобилност."
Освен това пазарът не е толкова страшен. Фактът, че продажбите на електрически автомобили в Европа - включително Германия - са незадоволителни от 2023 г. нататък, не е причина за голямо безпокойство. „Нашите електрически автомобили се продават все повече и повече“, казва Блуме, „и мобилността с нулеви емисии ще бъде нашият основен двигател на растежа през следващите години. Автомобилите от семейството Neue Klasse ще играят ключова роля в това.“
Говорейки за това, през 2025 г. ще пристигнат два модела: SUV в сегмента на X3 и спортен седан със същия размер като Серия 3. Накратко: целта е да се започне от сърцето на гамата, за да се постигнат постоянни резултати за обем веднага.
Засега ситуацията в Европа е добре, поне на хартия, но проблеми не липсват. Блуме е критичен към политиките, които се приемат на Стария континент. „Европа, например, трябва да създаде условия за насърчаване на икономическия растеж и прогрес. Вместо това тя поставя бариери като забраната на ДВГ от 2035 г.“
BMW върви в обратната посока и се опитва да предложи усъвършенстван технологичен микс. „От януари ще зареждаме всички турбодизелови превозни средства, произведени в Германия с HVO100, преди да бъдат доставени до представителствата“, каза Блуме. Това ще бъде нещо като първо фабрично зареждане, което ще демонстрира на клиентите, че HVO100, който има 90% по-малко общ CO2 емисии, е перфектен заместител на дизела. След това, през 2028 г., автомобил с горивни клетки ще бъде пуснат в продажба. BMW го разработва съвместно с Toyota.