BMW твърдо вярва, че са необходими всички налични технологии за намаляване на CO2 по цялата верига на доставки. Затова BMW гледа и към горивата, които не са базирани на изкопаеми суровини. В бъдеще новите дизелови автомобили от немските заводи на баварците ще бъдат зареждани с HVO100, след като напуснат поточната линия. Това е неизкопаемо дизелово гориво, произведено от биологични остатъци и отпадъчни материали.
„Когато става въпрос за опазване на климата, всеки тон спестен CO2 има значение. Повече от 250 млн. съществуващи превозни средства в Европа са важен фактор в това отношение: техният CO2 баланс може да бъде значително подобрен, ако делът на възобновяемите горива бъде увеличен. За тази цел, ние предприемаме действия предварително: от януари 2025 г. искаме да зареждаме всички дизелови модели, произведени в Германия, с HVO 100 преди доставка до дилърите - висококачествен заместител на дизела с до 90% по-ниски емисии на CO2е в общия баланс“, коментира Оливер Ципсе, CEO на BMW.
Съкращението HVO означава „хидротретирано растително масло“, а суфиксът 100 показва, че горивото е 100% чисто. Заводите на BMW в Мюнхен, Динголфинг, Регенсбург и Лайпциг използват "Neste MY Renewable Diesel" HVO 100. Според BMW, горивото от финландския производител Neste може да постигне намаление на CO2e до 90% ("well to wheel") в сравнение с изкопаемия дизел.
От края на май 2024 г. парафиновият дизел HVO може да се продава и на бензиностанциите в Германия. Горивото се получава от различни отпадъци, остатъци и възобновяеми суровини, като използвани готварски мазнини. Той отговаря на най-високите стандарти за качество и устойчивост. При производството му не се използва нито палмово масло, нито конвенционален биодизел.
В сравнение с изкопаемия дизел, HVO100 е продукт с по-високо качество с много технически предимства: В допълнение към намаляването на CO2, HVO100 има значително по-добро поведение при студено време заради своите химични свойства, а също така е устойчив на бактериално заразяване (дизелова чума) заради своята чистота.
BMW Group се ангажира с амбициозни квоти от най-малко 30% реално намаление на парниковите газове в Директивата за възобновяема енергия (RED III), която трябва да бъде транспонирана в националното законодателство до края на май 2025 г.
Дизеловите двигатели на BMW Group, всички от които са разработени в завода на Steyr и почти изключително произведени там, са одобрени за новото гориво в съответствие с европейския стандарт за гориво EN 15940, започвайки от производствен месец март 2015 г. за специфични серии модели.
BMW Group е нов член на eFuel Alliance. Заедно партньорите искат да се застъпят за прагматична регулаторна рамка и бързо нарастване на пазара на възобновяеми горива. Сътрудничеството също има за цел да насърчи други представители на индустрията да разпознаят възобновяемите горива като допълнителен технологичен път.