BMW е на път да изпълни амбициозните си EV цели, което означава 15% от произведените тази година автомобили да се задвижват от батерии. Производителят дори казва, че увеличава инвестициите си в електрификация с по-бързи темпове от предварително планираното, за да „намаже” от бума в продажбата на електрически коли. Благодарение на въвеждането на i5 и задаващия се кросоувър iX2, цели 40% от автомобилното производство в най-големия европейски завод на компанията ще е електрическо догодина.
Но за щастие на мнозина, BMW заявява също, че не е готов да поставя срокове за край на производството на конвенционални автомобили с ДВГ. Баварците отчитат силни продажби на своите традиционни продукти на основни пазари като Китай и САЩ, което е и причината за силната вяра в двигателя с вътрешно горене.
Пред Reuters Оливер Ципсе казва: „Прекалено рано е”. И има предвид отказа от ДВГ. Изпълнителният директор дава ясно да се разбере също, че по-чистите двигатели могат да изиграят своята роля в световното намаление на емисиите СО2. Ципсе вярва, че миксът от наличните видове задвижване е важен, защото различни държави и региони по света са развиват с различни темпове.
В САЩ, например, двигателят с вътрешно горене остава релевантен паралел на засилващата се е-мобилност, каквато виждаме най-вече в щати като Калифорния,” казва Ципсе. „В Китай, правителството промотира е-мобилността, но там не се говори за забрана на двигателя с вътрешно горене. В Япония се търси хибридното задвижване, има и високо ниво на интерес към водорода.”
Целта от 15% дял на електрическите автомобили в края на годината ще постави BMW пред германските му конкуренти в EV надпреварата. Електрическите продажби на Mercedes и Porsche в момента са около 11% от общите им обеми. Но тези проценти ще продължат да растат. Porsche обаче, подобно на BMW, не поставя краен срок за изваждане на ДВГ от експлоатация, докато Mercedes заяви твърдото си решение на отделни пазарите, където условията го позволяват, да продава само електромобили до края на десетилетието.
Но вярата на BMW в двигателя с вътрешно горене не значи, че класическите баварски мотори няма да бъдат засегнати от електрификацията, за да оцелеят. Повечето вече са меки хибриди, като дори 3,0-литровият S58 ще трябва да получи някаква електрическа асистенция, за да остане на служба. И в това няма нищо лошо.