Тайните зад BMW Neue Klasse разкрити: до 1341 к.с. и 150 kWh батерия

Баварците обещават и възможност за зареждане на ток за изминаване на 50 км на всяка минута

Пламен Георгиев,
BMW iX60

BMW

BMW iX60

П лановете са „Новата класа” да бъде лансирана през 2025 г. като седан и спортен SUV, като до 2030 г. Neue Klasse трябва да прави половината от световните продажби на BMW.

Сега от компанията разкриват някои ключови технически характеристики на електромобилите Neue Klasse EV, които ще бъдат снабдени с ново поколение батерии и мотори, с които ще направят „огромен технологичен скок”, казва Франк Вебер, главен технологичен директор на BMW.

Пред списание CAR той разказва, че Neue Klasse EV ще разчита на нова концепция "pack-to-open-body", която ще позволи на баварците да монтират различни по капацитет цилиндрични батерии, а не призматични. Това ще бъде допълнено от въвеждането на нови мерки за устойчиво развитие и техники за рециклиране.

Това е особено важно, тъй като някои от данните за производството на автомобила са доста притеснителни. Марката смята, че до 2050 г. ще са необходими около $4 трилиона за добив на материали, като 45% от емисиите са резултат именно от добива на суровините и използването им, а само 9% от всички материали се рециклират в момента.

Новите електромобили на BMW в гамата на Neue Klasse ще обхват всичко: от модели с размерите на Серия 1 чак до тези с калибъра на Х7. Всички те ще се възползват от батерии с 20% по-висока енергийна плътност, 30% по-добра ефективност за „пакетирането” на батериите и до 30% по-бързо зареждане спрямо сегашните батерии.

Новите батерии ще са и 20% по-леки, 50% по-евтини за производство и ще отделят до 60% по-малко емисии CO2 при производството.

Комбинацията от система 800V и бързо зарядно увеличава пробега всяка минута с 50 км до максимум 605 км”, казва Вебер. Това означава, че пакетът батерии може да се зареди от 0 до 95% за около 12 минути.

Когато стане дума за мощност, платформата Neue Klasse ще предлага от 268 до 1341 к.с., като архитектурата ще дава възможност за монтиране на до 4 електромотора. BMW M вече тества прототип с 4 електромотора за първия изцяло електрически BMW M.

Но основната част от моделите ще разчитат на един или два синхронни SSM мотора. BMW смята, че моторите SSM предлагат стабилна пикова мощност, висока енергийна плътност, отлична надеждност и ниско ниво на шум, както и 97% степен на ефикасност.

Пакетите батерии ще варират от 75 kWh до 150 kWh, като ще могат да предлагат пробег до 1000 км. Но Вебер уточнява, че големият капацитет на батерията и големият пробег не са решението, „защото големият размер и тегло са контрапродуктивни.”

Вместо това BMW ще се фокусира върху намаляване на съпротивлението от гумите, подобряване на аеродинамиката и повишаване на бордовата енергийна ефективност. Според Томас Албрехт, шеф на департамента Efficient Dynamics, Neue Klasse ще позволи подобряване на аеродинамичната ефективност с 25%. BMW работи и по гуми A+, които ще намалят съпротивлението с пътя до 7%. Допълнителни подобрения по спирачната система трябва да добавят още 4%.

BMW ще загатне облика на Neue Klasse с концепцията Vision на изложението CES през януари.

електромобили Neue Klasse BMW