Нови и по-добри батерии за Neue Klasse на BMW

По-висока енергийна плътност и сериозно вдигане на пробега, това ще донесат кръглите батерийни клетки през 2025 г.

Пламен Георгиев,
BMW Neue Klasse батерии

BMW

Н овото поколение електромобили (Neue Klasse) ще стъпят на пазара и с ново, шесто поколение кръгли литиево-йонни клетки на BMW. Те ще предложат над 20% по-висока енергийна плътност, скоростта на зареждането им ще е с до 30% по-висока, като пробегът също ще се увеличи с до 30%, коментира Франк Вебер, член на борда на директорите на BMW AG, отговорен за развойната дейност. Той се похвали и с факта, че емисиите CO2 при производството на клетки ще спадне с до 60%.

Новината за новите клетки бе съпроводена и от съобщението, че баварците ще изградят шест завода за батерии, всеки от които с капацитет до 20 GWh. Два от тях ще са в Китай, два в Европа и два в USMCA.

Новите кръгли клетки на BMW имат еднакъв диаметър от 46 мм и две различни височини. По отношение на призматичните клетки от петото поколение акумулаторни клетки на BMW, съдържанието на никел е повишено от страната на катода в кръглите клетки на BMW от шесто поколение и в същото време е намалено съдържанието на кобалт.

Съдържанието на силиций е увеличено от страната на анода. В резултат на това обемната енергийна плътност в клетката се увеличава с повече от 20%. Системата за съхранение на енергия играе ключова роля в структурата на каросерията на Neue Classe.

Новите електромобили на BMW ще разчитат на 800-волтова архитектура. Освен всичко друго, това оптимизира подаването на енергия от станциите за бързо зареждане с постоянен ток. Там може да се постигне значително увеличен капацитет на зареждане с ток до 500 ампера, така че времето, необходимо за зареждане от 10 до 80%, може да бъде намалено с до 30%.

BMW BMW Neue Klasse батерии литиево-йонни батерии