Е вропейските автомобилни производители трябва да скъсат с изкопаемите горива до 2040 г., обяви президентът на Audi Маркус Дюсман на конференция.
Босът коментира сложната ситуация в енергийния сектор, предвид войната в Украйна и какви тенденции произтичат от всичко това.
ЕС наложи ембарго за вноса на въглища от Русия, но положението с нефта и газа стои по-сложно. В последните седмици се изговори много за това може ли Германия, водещата икономика в Европа, да скъса и с двете.
Висши политици в страната признават, че на този етап не е възможно да си позволи да отреже руския газ, трябва време за пренастройка.
Логично, всичко това засили натиска към бизнеса да търси енергия от възобновяеми източници.
В тази връзка Дюсман призова Европа да прояви “кураж” и на направи така, че от 2040 г. да е изоставила познатите източници, добивани от земните недра. И да премине на енергия от природата, при това за всичко.
Трябва да насочим цялата си енергия към задвижвани от батерии електромибили и независима мобилност”, посочи той.
Така влиза в задочно противоречие с боса на BMW Оливер Ципсе, който заяви преди броени дни в Ню Йорк, че светът не е готов за тотално обричане в електромобилите и късане с двигателя с вътрешно горене. Той предупреди, че “прекалената атака” към EV може да доведе до зависимост от определени държави от гледна точка на суровини.
И че все още много хора не могат да си позволят EV.
Audi планира да спре да продава коли с ДВГ от 2033 г. Volkswagen иска да направи това от 2035 г. първо в Европа, а на по-късен етап в Китай и САЩ.
Германия възнамерява да изключи въглищата от 2030 г., а пет години по-късно отромна част от енергията й да идва от възобновяеми източници.
А това не е първият случай, в който Дюсман се изказва срещу изкопаемите горива. В края на миналата година той заяви, че добивът им е основната причина за изменението на климата.
Промяната на климата е причинена от изкопаемите горива, които извличаме от земята. Това трябва да спре. Имаме нужда от общество, свободно от изкопаеми горива“, заяви тогава той.