П роектът Silk-FAW, който включва американци и китайци и предвижда серийно производство на електрочески спортни суперколи с марката Hongq в Италия, зацикли и може да не се осъществи, пише Autonews.
Регионалното правителство на Емилия-Романя ще проведе разговори със стартъпа следващата седмица поради опасения за провал. Silk-FAW твърдеше, че ще инвестира над милиард евро.
Компанията включва американската инженерна и дизайнерска фирма Silk EV и китайския автомобилен производител FAW (First Car Factory), който притежава Hongq.
Миналата година те избраха град Реджо Емилия за завод и изследователски център в район, известен като Италианската моторна долина - дом на марки като Ferrari, Lamborghini, Maserati и Ducati.
Очакваше се производството да започне в началото на 2023 г., но планът все още не постига напредък. Компанията посочи проблеми с финализирането на ипотечен кредит за закупуване на земя за завода.
Винченцо Кола, ръководител на отдела за икономическо развитие в регионалното правителство на Емилия Романя, каза пред “Ройтерс”, че е насрочил разговор с ръководителите на Silk-FAW за 14 юли. Той иска да прецени плана и дали компанията разполага с достатъчно финансиране, за да продължи с обещаните инвестиции една година, след като бяха публично обявени.
Кола призна, че той и колегите му в управлението на региона са притеснени.
Silk-FAW е на 85 процента собственост на нейния бос и основател на Silk EV - Джонатан Крейн. 15 процента са на FAW. В компанията в момента работят 75 души.
Управляващият директор Кейт Баси коментира пред “Ройтерс”, че Silk-FAW ще даде разяснения следващата седмица.
Тя отказа да разкрие повече подробности, добавяйки, че въпреки забавянето на покупката на земя, компанията е продължила да разработва двата модела, които иска да произвежда в Италия - хибридната хиперкола S9 и електрическата S7.
Баси каза, че Silk-FAW работи за набиране на сумата от повече от 1 милиард евро.
Това е сумата, необходима за този проект. Очевидно е, че не можем да го осъществим с по-малко“, рече тя.
Попитана дали Silk-FAW в крайна сметка ще започне да произвежда автомобили в Италия, тя отговори: „Това е нашата цел“.