Porsche планира да запази 911 като единствения си сериен модел с двигател с вътрешно горене, след като постепенно електрифицира цялата си моделна гама. Производителят инвестира значими суми в е-горива именно за да може да съхрани ДВГ-то за по-дълго време.
Карл Думс, който е отговорен за развитието на е-горивата в Porsche, признава, че тяхната „стратегия е преминаване към електрическа мобилност”, но казва, че ще произвеждат 911 с двигател с вътрешно горене „колкото е възможно по-дълго”. Настоящото поколение (992) ще бъде леко обновено по-късно тази година, като слуховете казват, че ще бъде въведен самозареждащ се хибриден вариант през втората половина на десетилетието.
Както съобщава Reuters, Porsche иска е-колите да съставляват 80% от продажбите до 2030 г. На иконата 911 се падаха 13% от продажбите на Porsche през 2022 г., така че тази цел изглежда повече от постижима.
Следващото електрическо Porsche след Taycan ще е 718 Boxster/Cayman, следвано плътно от Macan и Cayenne, които са и бестселърите на марката. Производителят планира да продължи да прави конвенционални Macan и Cayenne през следващите няколко години, макар до 2030 г. всички модели с ДВГ (освен 911) да изчезнат от гамата.
Европейският съюз вече даде зелена светлина на автомобилите с е-горива след 2035 г. Те ще са подходящи за нишови, скъпи автомобили, тъй като самите те са скъпи, но това отговаря идеално на същността на 911.
Макар да отделят CO2, е-горивата може да са въглеродно неутрални благодарение на производствения си процес, който включва улавяне на въглероден диоксид и зелен водород. Porsche вече е инвестирал над $100 млн. в чилийската компания HIF Global, който ще започна изграждането на най-големия завод за е-горива през 2024 г. в Матагорда, Тексас.
Но е-горивата могат да бъдат спасение само за моторния спорт и нишовите производители на суперспортни автомобили. Pitchbook изчислява, че в електрификация на автомобилния парк вече са инвестирани $1,2 трилиона, докато в е-горива – под $1 млрд.