294 тол камери ще ни засичат, от София до Кулата могат да ни връчат до 10 фиша

Ще бъде сеч, това става ясно от днешното интервю на директора на Националното тол управление, между София и Пловдив спокойно може да останем без книжка за месеци, ако десният крак е по-тежък

Т ази сутрин в „Здравей, България“ гост беше инж. Олег Асенов, директор на "Националното тол управление", пише НОВА. От цялото интервю става ясна методологията на засичане, броя камери, които ще засичат средна скорост, както и фактът, че за много кратко разстояние от 120-ина километра по „Тракия“ може да си останем без книжка, а банковата ни сметка да олекне драстично. Затова, след като започне засичането, просто всички ще трябва да намалят скоростта.

Директорът на управлението обясни, че информацията от камерата за средна скорост ще стига веднага до интерфейс, свързан с МВР.

Оттам нататък обработката на фишове ще бъде по обичайния механизъм - вероятно до няколко дни ще се получава съобщение чрез SMS или чрез платформа за чатове. Глобите за средна скорост няма да се различават от тези към момента. Контролът от началото до края на отсечка не се прилага за по-дълги участъци. Стартирахме два проекта за публичност на информацията. До края на годината ще може да се вижда средното време за преминаване на определена отсечка спрямо средната скорост, която е засечена", обясни инженерът.  

Още 294 камери ще засичат скоростта по пътищата у нас. На всяка отсечка ще има по една двойка камери. Тол системата ще предава данните за средна скорост на полицията автоматично, но все още няма глобени, тъй като периодът на функционирането ѝ в момента е тестови.

По-ефективно ще бъде засичането на средна скорост на къси участъци - с дължина между 2 и 20 км. Около 80 такива ще бъдат проследени на първия етап и ще ги въвеждаме поетапно. По маршрута София - Кулата могат да бъдат реализирани между 8 и 10 отсечки, при София - Варна може да са дори 12, а от София до Пловдив - 4 или 5. По отсечката от Троян към София има 9 камери, които може да участват в засичане на средна скорост. Броят им трябва да се определи така, че да влияе на пътната безопасност", каза инж. Асенов.

Според него най-важното е да се подберат участъците с по-голяма концентрация на пътни произшествия, за да се развие механизъм за контрол с възпираща функция. Системата за засичане на средна скорост работи на база на разпознаване на регистрационни номера и категория на автомобила.

„Тол камерите може да се използват и за засичане на агресивно поведение - чрез функция за каране на малка дистанция", отбеляза шефът на тол управлението.

средна скорост тол камери