С тане ли въпрос за луксозна лимузина, седан, SUV... изборът винаги опира до три-четири немски марки. Такъв е и този случай, макар да е и доста странен като комбинация, тъй като огромният Х7 на BMW обединява в едно много от чертите на лимузините, седаните и SUV-моделите. Липсва му само история, която да противопостави на Range Rover например, но от впечатленията ми от Х7 оставам убеден, че баварците са направили кола, която няма нужда от исторически фон, за да се хареса.
И да, всичко в Х7 е огромно, особено радиаторната решетка и логото, което на заклетите BMW фенове не се харесва, но фактът, че за Х7 ще се чака най-дълго в моделното семейство на баварците, говори сам по себе си за едно: феновете ще трябва да се примирят или да се променят с променящите се тенденции.
Зад волана на BMW X7
Безусловен факт е, че BMW X7 залага на отлично пътно поведение, подсилено с върховен лукс и много висока проходимост извън пътя. Върховна лимузина, която се управлява като нисък седан, но със супер офроуд способности. На пръв поглед взаимно изключващи се качества, но в този автомобил те се съчетават перфектно. Продължавам да мисля, че тези офроуд качества малцина ще изпробват, но на фона на размерите и формата си, X7 просто трябва да ги предлага. В крайна сметка повечето хора обичат философията на Мечо Пух: колкото повече, толкова повече! А за клиентите на тази кола вероятно няма друга философия в живота.
BMW CSUE Grand Media Tour 2019 ме отведе в Полша и Чехия, където имах възможността да се тествам два от трите най-най-най баварски модела. Започвам с "Президента".
Каквото и да се каже за новото BMW X7, ще е малко и неизчерпателно. Вероятно ще породи и коментари от сорта „за тия пари бих си купил...“ или „истинският офроудър струва 10 000 лв., а не 200 000“. И вероятно тези коментари за някого ще звучат резонно. Но този автомобил е предназначен за богатите и е направен така, че да предложи на тези хора всичко, от което някога биха имали нужда. Дори и много повече. Защото BMW X7 е сред най-луксозните SUV лимузини, които се предлагат на пазара.
Няма да скрия, че тази радиаторна решетка не ме привлича, но на живо изглежда някак логично на фона на колосалната осанка, която притежава X-седмѝцата. Тя е по-дълга от X5 с цели 229 мм и има по-голямо със 130 мм междуосие. С дължина 5151 мм моделът е по-голям дори от Cadillac Escalade и отстъпва с едва 48 мм на Range Rover с дълга база. Сами разбирате, че тези размери карат Х7 да изглежда като слон в стъкларски магазин в града. Но извън него той просто е блестящ.
BMW Серия 3: Среща на върха на G20 (тест драйв)
Range Rover Evoque запазва статута на модна икона (тест драйв)
Интериорът е този, който истински впечатлява. Вече съм тествал Х5, Серия 8 и Серия 3, което значи, че съм абсолютно запознат с новостите тук. Затова само ще ги маркирам: получаваш два 12,3-инчови дисплея в приборното табло и централната конзола. Панелът на климатика и радиото под него са много изчистени и ергономични, а трилъчият мултифункционален волан е още по-удобен за захват и работа с бутоните върху него.
Нов е контролният панел на тунела между седалките, където е разположен селекторът на трансмисията, регулаторът на седмото поколение iDrive, бутоните за управление на окачването и избора на режим на задвижване, както и бутонът старт/стоп.
Оттук насетне се започва с разточителството. Кожата и дървото не изневеряват на стила и качеството на BMW. Моделът може да се поръча в две нива на оборудване: Design Pure Excellence и M Sport. Ако серийните 20-цолови джанти не са достатъчни, може да изберете 21- или 22-цолови. Шумоизолацията е перфектна, затова като удачна опция ми се струва Bowers & Wilkins Diamond 3D Surround Sound с 3D Audio, 20 високоговорителя и мощност 1500 вата (да има).
Интериорът може да се конфигурира в 6 (с две индивидуални кресла на втория ред) или 7 местна конфигурация, като при изправени облегалки на третия ред (всичко става електрически), обемът на багажника е 326 л, а при сгънати – 750. Не мога да подмина и възможността да си поръчате панорамен стъклен покрив Sky Lounge с над 150 000 светещи графични елемента, а също и два 10,2-инчови тъчскрийна, монтирани на гърбовете на предните облегалки.
Мога да продължавам и продължавам да изреждам какво предлага Х7, абсолютно същото се отнася и за безбройните (наистина) системи за активна и пасивна безопасност, както и системите за подпомагане на водача (Асистент за задръствания, Асистент за поддържане на лентата, Асистент за завиване, Асистент за водене в лентата, Активен контрол на скоростта и още, и още), част от които гарантират полу-автономно управление било то в града, било то на магистрала.
Но не искам да навлизам в дебрите на супер напоителното прессъобщение. Сами разбирате, че за 200 000 лв. ще получите целия технологичен арсенал, с който разполагат баварците. За мен е по-важното, че Х7 илюстрира по перфектен начин защо луксозните SUV се превърнаха в новите луксозни лимузини. Той буквално поглъща километрите. На борда цари тишина и спокойствие, возията е супер комфортна, пространството огромно, можеш да избираш между 8 аромата, седалката да масажира гърба ти. А четирите турбини на X7 M50d ме радват не по-малко. Моделът се предлага с още един дизел и два (50i няма да дойде в Европа) бензинови агрегата, но този е просто брилянтен.
Mercedes-AMG C43 Coupe е липсващото звено (тест драйв)
VW T-Cross: Polo(во) съзряване (тест драйв)
Четирите турбини надуват редовия 6-цилиндров мотор с обем 3,0 литра до 400 к.с. и 760 Нм. И за да може тази мощ да захапва по възможно най-добрия начин асфалта (или калта), новият Х7 разчита на електронен заден LSD, електронна стабилизация срещу накланяне на каросерията, адаптивно въздушно окачване и четири завиващи колела.
Кефът е, че на практика M50d не страда от липса на мощностен запас в никакъв оборотен диапазон. Трябва да отбележа, че разходът бе около 11 л/100 км, но с екстрите, с които бе оборудван тестовият автомобил, теглото му бе с над 200 км над базовите му 2,3 тона.
Тези цифри мен лично много ме впечатлиха, макар че собственикът на този автомобил едва ли някога ще се замисли за тях. Не по-малко впечатляващо е поведението на Х7, особено на отсечката „100 завоя”, през която минавам на път от Полша към Чехия, където ме отведе това специално събитие, по време на което имах възможността да тествам и Серия 7 (за нея скоро).
BMW М850i Coupe предлага рога на изобилието (тест драйв)
Mazda 3 е различният образец за подражание (тест-драйв)
Повече от ясно ви е, че точно в тези завои бих искал да съм в нещо по-ниско и по-леко, но Х7 отново блести. Накланянето на каросерията е учудващо слабо, но по-интересното е, че усещането е като в много по-малък автомобил. Комфортният режим в завоите не е опция, но в Sport всичко си идва на мястото.
Обратно, на равен участък предпочитам именно комфортния режим, който просто те обгръща и единственото, от което имаш нужда, е добър събеседник, за да не заспиш. Другото лекарство срещу заспиване е комуникиране с интелигентния персонален асистент (начално ниво на изкуствен интелект в автомобила), което може да е много забавно. Задължително трябва да отбележа третото поколение Head-up дисплей (безспорно най-добрата система на пазара), който е незаменим в чужбина.
Продължавам да вярвам, че Х7 никога няма да омаже в дълбока кал тези 21- или 22-цолови лети джанти, но BMW са предвидили и такава възможност. Моделът може да се поръча с пакет хOffroad, който включва допълнителен бутон за избор измежду четирите режима на движение xSand, xGravel, xRocks и xSnow, с които се активират идеалните настройки на височината на автомобила, системата xDrive, характеристиките на педала на газта и управлението на трансмисията, както и регулиращите намеси на системата за контрол на стабилността DSC.
В крайна сметка ще кажа, че новото BMW X7 е замислено като луксозен автомобил с големи офроуд способности, а не обратно. Излъчването му предизвиква двуполюсни мнения. На пътя автомобилът изглежда абсолютно подготвен да миксира лукс с пътен просвет. Всичко това си има цена, висока цена. На клиентите на BMW ще е платят с удоволствие.
Технически характеристики:
BMW X7 M50d
Размери
Дължина, мм: 5151
Широчина, мм: 2000
Височина, мм: 1805
Колесна база, мм: 3105
Маса, кг: 2300
Двигател
Тип: редови, 6-цилиндров, 4 турбини
Работен обем, куб. см: 2993
Макс. мощност, к.с. при об/мин: 400 при 4400
Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 760 при 2000-3000
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 250
Ускорение 0-96 км/ч, сек: 5,4
Среден разход, л/100 км: 7,5
Вредни емисии СО2, г/км: 193
Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС: 209 050