Range Rover Evoque запазва статута на модна икона (тест драйв)

Range Rover Evoque 2019 тест драйв

Vesti.bg

Н яма да забравя воя, който британските медии надигнаха по повод разработването на първия компактен модел на Range Rover. Опасенията им бяха, че той ще се превърне в нишово, модно изделие, с което Виктория Бекъм да ходи на шопинг. Е, за 8 години Evoque натрупа над 800 000 продажби и се превърна в най-бързо продавания модел на марката. Но си остана модно изделие, а Пош Спайс, която лансира модела, наистина го използваше за превоз на торбите от бутиците, с което зададе тон и Evoque се превърна в задължително попълнение в гаража на дамите с финансови възможности и усет към стилното.

Сами разбирате, че подобен успех не бива да се компрометира по никакъв начин. Но променящите се тенденции изискват обновяване и промяна. Къде се вписва новият Range Rover Evoque?

РАЗГЛЕДАЙТЕ НОВИЯ RR EVOQUE НА ФОНА НА ПРЕКРАСЕН ПИРИН

Не се изненадах, че дизайнът просто е претърпял нужното еволюционно (а не революционно, както първия модел) развитие, запазвайки едновременно чара на оригинала, но изпипан в изключително чистите линии и очертания на по-големия Velar.

Ивелин Солаков

От друга страна междуосието е леко нараснало, а общите външни пропорции са останали почти непроменени. Така пред вас стои автомобил, който притежава силно откроимата визия на оригинала, приведена към най-моделните автомобилни тенденции на днешното време. Казано най-просто: перфектно свършена работа.

BMW Серия 3: Среща на върха на G20 (тест драйв)

Завръщане в миналото със Suzuki Jimny (тест драйв)

Evoque e дизайнерско произведение на изкуството, но именно тази аура поставя тежко бреме върху калниците му, тъй като всичко останало трябва да отговаря на високия стандарт, поставен от екстериорното оформление.

Ивелин Солаков

Първата технологична новост е платформата Premium Transverse Architecture (напречно разположен двигател), която прави възможна хибридизацията на модела. Изработеното от високоякостна стомана купе е с 13% по-кораво, а задното окачване вече е многораменно с интегрална щанга.

Любопитен факт е, че Evoque изневерява на повсеместната тенденция всяко следващо поколение да е по-голямо от предходното. На практика дължината и широчината са непроменени (1 мм може да го пренебрегнем), докато височината е снижена с цели 11 мм. Този факт придава онзи характерен профил на Evoque, който го отличаваше от всичко останало. Сега той е още по-изчистен и елитарен.

Mercedes-AMG C43 Coupe е липсващото звено (тест драйв)

VW T-Cross: Polo(во) съзряване (тест драйв)

Именно заради общите габарити и излъчване, включително просветът от 212 мм (почти като на Jeep Cherokee), може би няма да осъзнаете, че моделът реално е по-къс от субкомпактните Audi Q3 и Mercedes GLA, докато разликата с „компактните” Q5, GLC или BMW X3 достига до 35 см. Това означава, че той изостава от посочените модели в параметъра вътрешен обем, но това не означава, че на задните седалки е тясно, напротив. Увеличеното с 20 мм междуосие има своята роля за това, както и за нарасналия до 591 л багажник.

Само ще маркирам (все пак е Range Rover) високата проходимост на модела, макар да вярвам, че и 1% от собствениците му няма да използват пълния му офроуд капацитет. Но кредото на марката е, че и един път да се наложи, Evoque (и всеки друг модел на Range Rover) трябва да мине навсякъде. За целта той предлага ъгъл на заход и отход от съответно 25 и 30,6 (най-голям в сегмента) градуса, 212 мм пътен просвет, възможност за газене във вода до 600 мм, Terrain Response 2 и режими на задвижване Comfort, Sand, Grass-Gravel-Snow и и Mud & Ruts.

Ивелин Солаков

Интериорът на Evoque е едновременно модерен и много изчистен. Централно място (по подобие на Velar) заемат двата 10-инчови сензорни екрана на информационно-развлекателна система Touch Pro Duo. Когато стартирате двигателя, горният екран се повдига на 30 градуса от хоризонталната си позиция, което дава на водача много по-добра видимост към него. Долният сензорен екран е вграден в централната конзола, като от него се управляват функции като климатроника и Terrain Response 2. Двата сензорни екрана се допълват от два въртящи се контролера. Скоростният лост (от Jaguar F-Type) е страхотен.

Mazda 3 е различният образец за подражание (тест-драйв)

Kia Proceed разчупва стереотипите в скучния комби сегмент (тест драйв)

Приборното табло може да е класическо или 12,3-инчов интерактивен дисплей за водача при по-високите нива на оборудване. Воланът е с капацитивни бутони, които позволяват на водача да програмира конкретни функции. Звучи сложно, но не е така. Проблемът е самият волан, който е много голям. Трябва задължително да отбележа новите седалки, както и супер качественото изпълнение на материалите и сглобката.

Ивелин Солаков

Любопитни детайли са огледало за обратно виждане Clearsight и системата Ground View. Огледалото се превръща се в дисплей (след натискане на бутон), на който се проектира картина от монтирана към покривната антена камера. Така се неутрализира слабата видимост през малкото задно стъкло. Чрез три камери, обединяващи картината си в едно изображение, Ground View позволява на водача да гледа през „прозрачния” преден капак, което улеснява офроуд шофирането. Не го тествах, но е любопитна опция.

Ивелин Солаков

Опциите за задвижване са повече от достатъчни. Клиентите могат да избират между цели 3 дизелови и 3 бензинови двигателя. Едва ли някой ще се спре на базовия дизел със 150 к.с., предно и 6-степенна „ръчка”, но има и такава версия. На мен ми изглежда излишна, тъй като клиентите на този тип автомобили не биха избрали подобна комплектация. Далеч по-удачно изглежда версията, която тествах аз, а именно мощният 250 к.с. (без една) бензинов двигател, работещ с 9-степенна ZF автоматична трансмисия.

Audi Q8 е като катедрала на колела (тест драйв)

Skoda Kodiaq RS разчита на 500 Нм от най-мощния дизел на марката (тест драйв)

Максималният въртящ момент от 365 Нм се разгръща от 1300 об/мин, което е отличен показател, неутрализиращ турбо дупката. Работи много добре с трансмисията, но в спортен режим тя „цеди” предавките прекалено дълго, което не ми се нрави, защото нарушава тишината в много добре шумоизолирания интериор. Заводският параметър за среден разход от 7,9 л/100 км не ми се вижда постижим, тъй като говорим за тегло от 1900 кг. С четири човека на борда и багаж, Evoque бе много далеч с над 12 л/100 км, но отчетох факта, че взех автомобила на 20-ина километра пробег.

Инженерите са се постарали доста и смятам, че след разработване и по-умерено шофиране, Evoque може да падне под 10 л/100 км. Увереност за това ми дава фактът, че почти всички европейски версии на модела са меки хибриди, т.е. на борда е монтирана 48-волтова хибридна система. Тя е съставена от стартер-генератор и малък акумулатор с капацитет 5 кВтч, разположен под шофьорската седалка.

Vesti.bg

Харесах Evoque в мига, в който го зърнах. Сега, вече близо 10-ина години след първия ми пряк контакт с него, отново съм зад волана на Land Rover Evoque. Нямам абсолютно никакви съмнения относно чувствата си към него: продължавам да го обичам. Още повече, че това градско конте разполага с качества, които далеч надхвърлят псевдо-SUV имиджа на повечето други в този сегмент.

Технически характеристики:

Range Rover Evoque P250

Размери

Дължина, мм: 4803

Широчина, мм: 2032

Височина, мм: 1665

Междуосие, мм: 2874

Собствено тегло, кг: 1959

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1997

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 249 при 5500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 365 при 1300-4500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 230

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,5

Среден разход, л/100 км: 7,9

Вредни емисии СО2, г/км: 180

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 92 170

Цена на версия First Edition, лв. с ДДС: 132 940

Източник на статията: Vesti.bg

тест драйв Рейндж Роувър Евоук Range Rover Range Rover Evoque