BMW срещу Mercedes: Големият дуел се води с различни стратегии

В момента Mercedes е малко по-консервативен в действията си спрямо BMW, но времето ще каже коя стратегия е по-успешна

BMW vs Mercedes

CarMarket.bg

А ко има пример за здравословна конкуренция, то емблематичен такъв е противоборството между Mercedes-Benz и BMW. Почти невъзможно е да се коментира едната компания и да не се спомене другата. Те са вечни конкуренти като Renault и Peugeot във Франция, Ferrari и Lamborghini в Италия, Ford и Chevrolet в САЩ, Toyota и Honda в Япония.

Тази конкуренция води и двете компании към значим прогрес по отношение на динамика, безопасност и дизайн в индустрията. Без тази силна конкуренция, двете германски марки биха се намирали в по-трудна ситуация. Конкуренцията винаги е нещо добро.

Днес, BMW и Mercedes-Benz са двете най-популярни премиум марки в света. Доказва го продажбите. През 2021 г. общо двете компании са продали почти 4,3 млн. автомобила, което е 40% от световните продажби на премиум и луксозни автомобили.

Докато двете компании традиционно са много близки по отношение на технологии и иновации, вече започват да се забелязват промени в тенденцията.BMW, например, изпревари Mercedes по продажби миналата година и стана най-популярната луксозна марка в света, благодарение на ръста на продажбите от 9% спрямо 2020 г. При Mercedes (без Smart и вановете), точно обратното, се видя спад от 5%.

BMW се възползва от нарасналото търсене на най-популярните й модели, докато компанията от Щутгарт пострада от застаряващите C-Class и E-Class. BMW увеличи продажбите си в Китай, Европа, САЩ и Япония-Корея, докато Mercedes отбеляза спад на тези пазари. Разликите в продажбите в Китай и Северна Америка са съществени: ръст от съответно 8 и 21% срещу спад от съответно 3 и 1 процент.

Миналогодишните резултати частично може да се обяснят с различните стратегии, следвани от двете компании. През последното десетилетие Mercedes фокусира усилията си в намаляване средната възраст на своята клиентска основа. Въвеждането на A-Class, CLA, CLS и SUV-купетата са резултат от тази стратегия. Изглежда, че целта е постигната, тъй като днес Mercedes вече е познат не само с луксозните и елегантни седани, но и със спорните си модели.

BMW такъв проблем не е имал. За разлика от своя конкурент, баварците винаги са били известни със динамичното управление на своите модели в премиум сегмента. Затова и нямаше драстични промени в стратегията през последните години. До днес.

На база последните данни, изглежда че BMW предприема по-агресивен подход, докато Mercedes все още следва консервативния път. Ето и няколко примера: BMW iX, второто поколение на Серия 4 и наскоро представената Серия 7. Те бяха като атомни бомби в социалните медии, предизвиквайки всякакви видове коментари за добро или лошо. В същото време последните нови модели на Mercedes следват концепцията на еволюция, а не революция.

Тепърва трябва да видим коя от тези две стратегии ще даде резултат. Това ще си проличи от пазарните им резултати. Това може да е ключово разграничаване между двете марки, или просто да е поредният цикъл за всяка от тях.

Източник на статията: Motor1.com

BMW Mercedes-Benz