Ш ведският производител на батерии за е-коли Northvolt се насочва към авиацията с цел декарбонизиране на търговски полети, информира Autonews.
Литиево-металните батерии с по-ниско тегло и по-висока плътност, разработени от дъщерното дружество Cuberg на Northvolt, са по-добри от литиево-йонните. Те са подходящи само за тестови полети и демонстрации, коментира Ричард Уанг, главен изпълнителен директор на звеното на фирмата в Калифорния.
Cuberg е привлякла няколко големи клиенти както за наземни тестове, така и за такива в полет.
Компанията има за цел да започне да прави доставки за електрически самолети с фиксирано крило, хибриди и е-самолети с вертикално излитане и кацане (eVTOL).
Cuberg работеше върху системи за авиационни батерии, когато беше придобита от Northvolt преди две години. Сделката даде на стартъпа достъп до опита на своя шведски собственик с батерийни системи и пакети, отваряйки възможности в развиващ се пазар за електрически пътувания по въздуха.
Уанг прогнозира, че оборотът на този пазар ще достигне милиарди до края на десетилетието. И добавя, че компанията му има най-добрата стратегия за авиационни батерии.
Литиево-йонните батерии имат пробег до 500 км в коли, но са твърде тежки за самолети, освен за най-малките, което ограничава търговската им употреба.
В същото време Airbus залага на водорода като алтернатива на реактивното гориво.
Досега Cuberg е направила самолетен модул, базиран на 20 амперчаса литиево-метални клетки, със специфична енергия от 280 ватчаса на килограм и енергийна плътност от 320 ватчаса на литър, се посочва изявление.
Също така са изградени клетки от следващо поколение 20 Ач със специфична енергия от 405 Вч/кг.