А втомобилните производители продължават да търсят начини за генериране на по-високи печалби. Функциите при поискване и абонаментите са нова стратегия в индустрията, но реакциите досега са смесени. Audi казва, че ще увеличи обхвата на функциите при поискване в своите автомобили от следващата година – но не като нов начин за печелене на пари, а като отговор на съществуващото търсене на клиентите, казват от компанията.
Към момента абонаментните функции на Audi са ограничени до моделите E-Tron и E-Tron Sportback, но компанията планира да ги направи достъпни за по-широка гама от модели в бъдеще. Тази промяна ще позволи на собствениците да подобрят изживяването си при шофиране чрез добавяне на нови функции и характеристики след първоначалната покупка.
Настоящите предложения от Audi включват фарове LED Matrix, пакет със светлинни функции, който включва светлинни анимации по време на заключване и отключване на автомобила, и функция за полуавтономно паркиране, която може да намери място за паркиране и да паркира автономно автомобила.
„С нашето следващо поколение електронна архитектура, ние ще предоставим повече предложения за „функция при поискване“ и година след година ще вкарваме нови функции в автомобилите“, коментира техническият шеф на Audi, Оливър Хофман, пред Autocar. „Преди няколко години имаше идеи да се генерират повече приходи от функции за дигитализация, отколкото от продажба на автомобили.“
Това, което отличава функциите при поискване на Audi, е лесната интеграция. Шофьорите могат да подобрят функционалността на своя автомобил директно чрез приложението myAudi, елиминирайки необходимостта от посещение при дилъра или всякаква допълнителна хардуерна инсталация.
Това развитие идва на фона на решението на BMW да спре да начислява допълнителни такси за хардуерно базирани функции в своите автомобили. До това решение баварците стигнаха след слабото търсене от страна на клиентите.
Въпреки това Хофман остава уверен, че функционалността при поискване ще стане „съвсем нормална в бъдеще“, подчертавайки непрекъснато развиващия се пейзаж на автомобилната персонализация.
BMW и Mercedes-Benz се сблъскаха с обратна реакция при въвеждането на абонаментни продукти и услуги в своите автомобили. Все пак проучване на S&P Global Mobility от това лято показа, че потребителите като цяло са възприемчиви към абонаментите, когато предлагат достъп до нови функции и технологии. При предлагане на безплатни пробни периоди или съществуващи абонаменти за по-нови автомобили, 82% от респондентите в проучването се изразили готовност да обмислят закупуване на абонаментни услуги при бъдещите си покупки на автомобили.
Точно по-рано тази седмица Porsche, друга марка от портфолиото на Volkswagen Auto Group (VAG), наскоро обяви плановете си да интегрира услугите на Google в своите предстоящи поколения автомобили. Тази интеграция ще въведе широк набор от продукти на Google, включително Google Maps, Google Assistant и достъп до разнообразна гама от приложения чрез Google Play Store.