С офтуерните актуализации по въздуха, въведени от Tesla преди години, обещават финансови отношения с клиентите, които дълго се простират след продажбата на автомобила. Благодарение на тях BMW възлага големи надежди на продажбата на цифрови услуги на водачите и генериране на по-големи приходи.
Stellantis се цели в 20 млрд. евро допълнителни приходи от софтуерно управлявани функции в своите автомобили до края на десетилетието
Към това сладко парче от баницата ръка скоро ще протегнат всички, Mercedes бърза да отхапе първата хапка. На американския сайт на марката се е появила опция за плащане на годишен абонамент в размер на $1200, които ще направят електрическите EQE и EQS по-бързи.
Благодарение на софтуерна актуализация по въздуха, мощността на електрическите модели се увеличава, като времето за ускорение до 100 км/ч пада с до секунда.
На американския пазар седанът и кросоувърът EQE се предлагат с мощност 288 к.с., но софтуерната актуализация може да увеличи мощността до 349 к.с. Абонаментът ще увеличи и въртящия момент.
След като това стане, ускорението на седана до 100 км/ч може да спадне до 5,1 секунди, с 0,9 сек по-малко от оригинала.
Ако клиентът се реши да плати въпросните $1200 за година, неговият EQS може да стане с 88 к.с. по-мощен, достигайки 443 к.с. Така най-луксозният електрически модел на Mercedes може да ускори до 100 км/ч за 4,5 секунди, а не за 5,3.