Плащаш абонамент, Mercedes ти вдига мощността на електромобила

Тепърва предстои всички компании да разгърнат платените си услуги за различни глезотии, Mercedes започват с подарък – повече мощност

Пламен Георгиев,
Mercedes Benz EQS

, Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS

С офтуерните актуализации по въздуха, въведени от Tesla преди години, обещават финансови отношения с клиентите, които дълго се простират след продажбата на автомобила. Благодарение на тях BMW възлага големи надежди на продажбата на цифрови услуги на водачите и генериране на по-големи приходи.

Stellantis се цели в 20 млрд. евро допълнителни приходи от софтуерно управлявани функции в своите автомобили до края на десетилетието

Към това сладко парче от баницата ръка скоро ще протегнат всички, Mercedes бърза да отхапе първата хапка. На американския сайт на марката се е появила опция за плащане на годишен абонамент в размер на $1200, които ще направят електрическите EQE и EQS по-бързи.

Благодарение на софтуерна актуализация по въздуха, мощността на електрическите модели се увеличава, като времето за ускорение до 100 км/ч пада с до секунда.

На американския пазар седанът и кросоувърът EQE се предлагат с мощност 288 к.с., но софтуерната актуализация може да увеличи мощността до 349 к.с. Абонаментът ще увеличи и въртящия момент.

След като това стане, ускорението на седана до 100 км/ч може да спадне до 5,1 секунди, с 0,9 сек по-малко от оригинала.

Ако клиентът се реши да плати въпросните $1200 за година, неговият EQS може да стане с 88 к.с. по-мощен, достигайки 443 к.с. Така най-луксозният електрически модел на Mercedes може да ускори до 100 км/ч за 4,5 секунди, а не за 5,3.

Mercedes-Benz CLC OTA софтуерни актуализации абонамент