BYD явно обича драматизма, вкара ни в киното, но творението й звучи плашещо за доскорошните технологични лидери в автомобилния бранш.
През 2014 г. излезе седмата серия на Fast & Furious, в който безсмъртните Вин Дизел и Пол Уокър прелитат с Lykan между три небостъргача. Правят това, за да вземат „Окото на Бог“, алгоритъм, способен да се свърже с всички работещи камери в света, за да открие човек.
Сега китайският гигант използва същото име, God’s Eye, за да кръсти своя набор от системи за подпомагане на водача. Компанията казва, че лансира Окото на Бог в 21 модела в Китай, като ще го има дори в струващия под $10 000 Seagull.
Новината, съобщена от главния изпълнителен директор Уанг Чуанфу на събитие, предавано на живо, не означава, че BYD е на път да пусне изцяло самоуправляваща се кола за по-малко от $10 000, защото има множество версии на технологичния пакет „God’s Eye“ и някои са по-напреднали от други. Но решимостта на марката да направи технологията налична в автомобили, считани преди за твърде евтини, за да я оправдаят, със сигурност ще има огромни последици за цялата индустрия.
Базовата система се нарича God’s Eye C и разчита на 12 камери (три предни, пет панорамни, четири съраунд) и 17 различни радарни сензора. God’s Eye B е по-усъвършенстван и включва Lidar. Тази система от средно ниво ще намери своето място в някои автомобили от високия клас на BYD, но е предназначена най-вече за автомобили Denza и Fang Cheng Bao.
Топ изпълнението God’s Eye А получава три Lidar-а и е предназначено за марката Yangwang на BYD, отговорна за суперавтомобила U9, който последно беше видян да прескача дупки в промоционален филм.
Версиите А и В на God’s Eye могат да използват своите навигационни системи за шофиране в градовете. Това е нещо, което дори системата Drive Pilot от ниво 3 на Mercedes, най-модерната ADAS на Запад, все още не може да прави. Всички версии очевидно ще бъдат свързани с технологията DeepSeek AI, чието лансиране на пазара доведе до срив на акциите на Nvidia миналия месец.