Китай в атака: MG изпревари Volvo, BYD превари Fiat, Chery с ръст от почти 600%

През септември китайските марки достигнаха рекордните 7,4% дял на европейския пазар

Пламен Георгиев,
OMODA 5 китайски автомобили

, Newspress

OMODA 5

В одени от BYD, марката MG на SAIC и бурния растеж на Chery, китайските автомобилни производители поставиха рекорд за комбиниран пазарен дял в Европа през септември от 7,4%. Предишният връх беше 5,5% през юни, докато преди година китайските автомобилни производители имаха 3,3% от европейските продажби, пише Automotive News.

Продажбите на китайски автомобили са се увеличили с общо 149% през септември до 90 571 на пазар, който е нараснал с 11% до 1 217 123, според данни на пазарния анализатор Dataforce, обхващащи 98% от продажбите в ЕС, Великобритания, Норвегия, Исландия и Швейцария.

За месеца BYD отчита 24 336 продажби, водени от Seal U плъг-ин хибрида с над 11 000 бройки. Това е увеличение с почти 20 000 бройки в сравнение със септември 2024 г., което се равнява на 434% ръст. Трите марки на Chery, Jaecoo, Omoda и Chery, са имали общи продажби от 18 454 - увеличение с близо 16 000 продажби спрямо миналия септември, което пък е ръст от 587%. Само Jaecoo 7 е реализирал над 9300 продажби, а Omoda 5 - над 5000.

Сред китайските „големи три“ в европейските продажби, MG е ​​отбелязал най-слаб растеж, „едва“ 77% до 33 536, но продължава да е най-продаваната китайска марка в Европа. MG е реализирал над 14 000 продажби за месеца в сравнение със септември 2024 г., като SUV-овете HS и ZS са добавили над 5000 бройки спрямо миналата година. Тези три автомобилни производителя са реализирали около 83% от китайските продажби в Европа през септември - 76 346 от 90 571, според Dataforce.

Geely Group, която включва марките Geely, Lotus, Lynk & CO, Polestar и Zeekr, остава на далечно четвърто място, с продажби, нараснали с 36% до 7465. Продажбите на Volvo са включени в европейските марки.

Допълнителните мита, наложени от Европейския съюз от ноември върху електрически модели, внесени от Китай, продължават да карат китайските производители да се отказват от BEV. Четири от 10-те най-продавани PHEV през септември са били китайски.

През септември делът на плъг-ин хибридните автомобили в продажбите на китайските производители нараства до 29% от 3% през септември 2024 г., докато делът им при BEV намалява до 32% от 48% през същия месец миналата година.

Делът на напълно хибридните силови агрегати, междувременно, се е увеличил до 21% от 13%, а бензиновите модели са намалели до 16% от 31% през септември 2024 г.

Китайските марки продължиха да се изкачват в класацията по продажби, изпреварвайки утвърдени европейски и азиатски марки. Силните резултати през септември издигнаха MG на 15-то място в общото класиране, пред Volvo, Nissan, Citroen и Cupra. BYD е на 20-то място по продажби, пред Fiat; Jaecoo на Chery е 27-ма пред Land Rover, докато Omoda се класира на 32-ра позиция пред Alfa Romeo.

За годината до септември продажбите на китайските автомобилни производители са се увеличили с 83% до 522 587, а комбинираният им пазарен дял в Европа нарасна до 5,3% от 2,9% през същия период на миналата година.

MG е на първо място с продажби от 225 783, което е ръст от 26%. BYD е втора със 119 805 продажби, ръст от 308%, а Chery - трета със 73 128 продажби, увеличение от 862%.

ръст китайски автомобили продажби