40 години, повече от 250 000 автомобила, произведени само през последните десет години, и повече от 400 спечелени титли в моторните спортове - ключови цифри, които отличават Audi Sport GmbH. Към тях добавяме 20,832 километра, 73 завоя и промени в денивелацията от над 300 метра – те пък охарактеризират легендарната Нордшлайфе, известна още като "Зеленият ад". Компанията и тази писта са свързани през всичките тези 40 години. Пистата в региона на Айфел и дъщерното дружество, изцяло собственост на AUDI AG, споделят близка връзка - както в състезанията, така и във високоефективните серийни автомобили.
Audi Sport е официален партньор на 24-часовото състезание от 2002 г. насам и предоставя автомобилната гама на организаторите на надпреварата. От 2009 г. насам Audi R8 LMS се състезава в маратона под планината Айфел, който е едно от ежегодните върхови постижения на клиентските състезания на Audi Sport. От 2011 г. подразделението за клиентски състезания е част от бившето quattro GmbH. С шест победи в генералното класиране и три допълнителни победи в клас GT3 до момента Audi е най-успешният производител в ерата GT3 на класическата надпревара за издръжливост на "Зеления ад".
Така че съвсем не е изненадващо, че Audi Sport GmbH стартира своите мероприятия, за да отбележи важния си рожден ден именно на „Нюрбургринг”: На тазгодишното издание на 24-часовото състезание четирите автомобила Audi R8 LMS на отборите на Audi Sport ще се състезават в ретро дизайн, за да отбележат 40-годишнината на Audi Sport GmbH.
Поради взискателните характеристики на трасето, „Нордшлайфе” е не само предизвикателство в моторните спортове, но и летва за серийните автомобили на Audi Sport GmbH. Всеки нов модел R и RS изминава няколко хиляди километра по разнообразната писта под Айфел по време на фазата на разработка.