Слава Богу, втора подобна Alfa в света няма

Носи името Alfa Romeo Castagna Vittoria, базирана е на Alfa Romeo 75 и разчита на двигател Busso V6

Пламен Георгиев,
Alfa Romeo Castagna Vittoria

Newspress

В историята на Alfa Romeo фигурират редица красиви двуврати модели, но този на снимките не е един от тях. За да сме абсолютно прецизни, това не е и модел на Alfa Romeo, а специален проект на Carrozzeria Castagna. Този дизайн определено е труден за смилане, макар колекционерите и феновете да оценяват уникалността му. Иначе Castagna Vittoria от 1995 г. ще бъде пусната на търг на Car & Classic, затова и ви показваме този уникат.

Alfa Romeo Castagna Vittoria е представена като работещ прототип по време на автомобилния салон в Женева през 1995 г., възраждайки миланското студио, съществувало между 1849 и 1954 г.

Дизайнът на модела е на Гжоачино Акампора, който използва за основа Alfa Romeo 75 (позната и като Milano в САЩ). Екстериорът носи белезите на донора, но купето е напълно променен, изработено от ръчно кован алуминий. Пропорциите са близки до Alfa Romeo SZ by Zagato, а не толкова да оригинала 75. Откроява се дълъг преден надвес, очевидно късо междуосие, две врати и аеродинамично оформена линия на купето.

Newspress

Доста сърдито оформеното лице на Castagna Vittoria комбинира фарове от Opel Calibra с уникална реинтерпретация на емблематичната радиаторна решетка. Последната „плува” над броня с голям въздухозаборник и ясно изразен сплитер, подобен на този в модерната Alfa Romeo Tonale. И накрая идва доста футуристично оформената задница, която сякаш интерпретира формата на масивен дифузьор.

Двумесното купе е тапицирано с тъмно зелена кожа, комбинирана със зелена Алкантара и дървесни декорации по арматурното табло и скоростния лост.

Newspress

Въпреки този дизайн, Castagna Vittoria може да се движи по обществената пътна мрежа. Моделът разчита на тунингована версия на 3,0-литровия V6 двигател Busso, генериращ 255 к.с. Мощността се предава към задната ос посредством 5-степенна ръчна скоростна кутия и диференциал с ограничено приплъзване.

Шасито на прототипа е модернизирано с ново окачване, включително амортисьори Koni, спирачките са Brembo с вентилирани дискове и 6-бутални спирачни апарати.

Очакваната цена за неконвенционалния спортен модел се очаква да е $155 – 166 000.

Carrozzeria Castagna Alfa Romeo Castagna Vittoria Alfa Romeo аукцион