Vorsprung durch Technik: Audi смятат, че този слоган е малко изтъркан. Нещата изглеждаха по съвсем различен начин преди 30 години. Audi A8 направи силно изявление пред конкуренцията при представянето си на автомобилното изложение в Женева през 1994 г. Моделът разчита на Audi Space Frame, каросерия, изработена изцяло от алуминий.
Audi възвестява началото на нова ера с представянето на ASF (Audi Space Frame) на автомобилното изложение в Токио през есента на 1993 г. Не само каросерията е специална, но и под предния капак е монтиран 3,4-литров V8 TDI. Дизеловият двигател все още е доста необичаен за луксозните седани по това време.
ASF е по-скоро почти сериен прототип на първото поколение на A8. Показан е с небоядисан полиран алуминиев корпус, за да се подчертае лекотата на автомобила.
Алуминиевата каросерия на серийния автомобил, пуснат през 1994 г., тежи само 249 килограма. С 2,8-литровия базов бензинов двигател, петметровата кола тежи едва 1460 килограма. Тези, които по-късно поръчват топ изпълнението на A8 с W12, се приближават до границата от два тона.
Канцлерът му дава „Да“
Когато встъпва в длъжност през 1998 г., германският канцлер Герхард Шрьодер избира A8 за своя официална служебна кола, нарушавайки традицията, тъй като неговите предшественици предпочитат Mercedes S-Class.
Футболният фен Шрьодер теоретично може дори да гледа мачове в колата си: от 1998 г. е възможно да се гледа телевизия в Audi A8 - поне когато колата е паркирана. Техническата предпоставка за това е "Navigation System Plus".
Основен ъпгрейд на модела през 1999 г.
През 1999 г., за моделната година 2000, предницата на A8 е леко ревизирана, с нови, по-големи фарове, ревизирана радиаторна решетка и по-ниска предна броня с фарове за мъгла като стандарт. Освен това 3,7-литровият V8 модел с предно предаване отпада, оставяйки 2,8-литровия V6 и 4,2 quattro с дълго и късо междуосие.
През 2001 г. Audi представя своя нов двигател W12, компактен 6,0-литров агрегат, разработен чрез слепване на два VR6 двигателя.
През 2002 г. A8 L е стандартно оборудван с ксенонови фарове и отопляем волан. Добавени са също система за следене на налягането в гумите (TPMS), актуализирана стерео система Symphony II и нови външни цветове.
От дълбините на космоса
Както Audi пише в брошура за A8 през 1995 г., "Audi A8 един ден ще бъде сред автомобилите, които са създали история." Има истина в това.
Производството на това поколение приключва на 4 август 2002 г. с номер 105 092.