Ч естванията за 20-годишния юбилей на Porsche Cayenne извадиха на показ нещо крайно любопитно. Не е като да чуваме за това за първи път, но сега Porsche вади нови данни и снимки.
Малко след представянето на луксозния и много бърз SUV в края на 2002 г., в компанията са поставили на обсъждане три варианта на същата платформа - удължена с 20 см база (и още един ред седалки), купе и кабриолет.
Последният звучи най-екстравагантно, поради което сега Porsche разказва именно за този нереализиран проект. И слава Богу, че е останал нереализиран. Нагледали сме се на подобни “франкенщайни”, най-вече в Америка.
Автомобилът е бил с дължина около 4,8 метра. Най-общо казано, това си е Cayenne без покрив - с мек такъв, като е използван модифициран механизъм за отваряне и затваряне от 911 Targa (991).
Остава си на етап Package Function Model (PFM), което, отново най-общо казано, означава макет. Той не достига до етап да се движи, да минава тестове и т.н. Спрян е преди тази фаза и единственият произведен екземпляр се пази в музея на Porsche.
Любопитно е, че са обсъждани два дизайна на задницата - според разположението на светлините там. Вратите са били с 20 см по-дълги, отколкото на SUV оригинала.
В Porsche седнали и решили да си отговорят на следните четири въпроса: доколко всички седалки са удобни, предвид мястото за покрива; възможно ли е този покрив с целия си механизъм да е лек, елегантен на външен вид и бързо да се вади и прибира; колко практичен може да е такъв автомобил с двете си доста големи и дълги врати; какъв дизайн трябва да получи задницата.
Изгубили се някъде между тези четири казуса и решили да спрат разработката докато е време.