Горивопроводът тече: как бързо да се справите с проблема

Колкото по-стара е колата, толкова повече предизвикателства поставя на собственика си

Пламен Георгиев,
резервоар

iStock

П онякога се налага да използвате не само сръчност и знания, но и изобретателност. Освен това последното често се превръща в основен ключ към успеха. В крайна сметка сривът винаги се случва в неподходящ момент. Спукване на горивната тръба, което се случва на магистрала, е именно такъв случай.

Рязко увеличеният апетит на стария автомобил не винаги е свързан с повреда на скъпи компоненти и възли. Много по-често рязко намаленият пробег с един резервоар се дължи на незначителна, но фатална неизправност: дупка в горивопровода.

И така, проблемът е локализиран: горивото изтича върху асфалта от тръбата за гориво, която с времето е протекла и е спукана. Случва се, нищо страшно. Особено ако се случи далеч от загрятата изпускателна система и ситуацията е била „уловена“ преди пожара. Уви, бензинът има склонност да се запалва лесно - и това е най-лошата възможна последица. И така, считайте се за късметлия: има проблем - остава само да го поправите.

Въпросът е спешен: необходимо ли е да се смени изцяло цялата магистрала? Теоретично, да, защото спукването на едно място показва висока степен на износване и намеква за предстоящата поява на подобни неприятности в други области.

Това е на теория, на практика няма смисъл от това: във всяка употребявана кола има места, където трябва да инвестирате в момента, а не да планирате бъдещето. Следователно е трудно да се помисли, че някой ще тръгне да сменява целия горивопровод заради една локализирана дупка. Но ремонтът е задължителен. Освен това в някои случаи е напълно възможно да направите това сами с възможно най-малко финансови инвестиции.

След откриване на теч, той трябва да бъде отстранен много бързо на място. Това няма как да стане, ако тръбата продължава да е свързана с резервоара, трябва да го демонтирате, което е трудно и отнема време. Но трябва да се направи.

След като сте намерили проблемното място по горивопровода, първото нещо, което трябва да направите, е да набавите „резервен“ - газоустойчив маркуч с необходимия диаметър, който може да издържи на налягането на бензина, което от своя страна е също разтворител, макар и лек. Следователно само газоустойчив армиран маркуч. Ще ви трябват и няколко скоби, които съответстват на диаметъра.

Следва рязане на метал с ръчна ножовка, без шлайфове или други електрически инструменти. В този случай не можем да си позволим искра. Режем с резерв, така че да се отстрани цялата изгнила част и да се закрепи удобно „резервата“. Всъщност това е всичко: като разтегнете парче подсилен маркуч и го притиснете от двете страни със скоби, можете безопасно да се приберете. Както показва практиката, такъв дизайн може да удържи години.

Течът на гориво е опасен и изключително сериозен проблем, който може да доведе до големи неприятности. По време на движение спирачните механизми се нагряват сериозно, а изпускателната тръба още повече. Но тази повреда не е трудна за ремонт и е по силите на всеки, който не се страхува да изцапа ръцете си. Най-важното е да я забележите навреме. Няма значение дали ще го помиришете или ще го видите.

Източник на статията: auto.mail.ru

горивопровод резервоар съвети