В Китай има 486 производителя на електромобили

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

Д окато темата у нас са жилища и цени на квадратен метър, гонещи 2000 евро, в Китай темата е електрификация. Провеждащото се в момента автомобилно изложение в Шанхай е добър повод да погледнем към един анализ на Bloomberg, съсредоточен върху електромобилите.

Обикновено компании, занимаващи се със сглобяване на iPhone, електронна търговия и недвижимо имущество не се конкурират в един и същ бизнес, но това важи за случаите, когато в уравнението не са намесени електрически автомобили.

А въпросните електромобили буквално тресат автомобилната индустрия в света и Китай, където през последните години бяха инвестирани милиарди от традиционните производители, стартъпи и титани в сферата на интернет, електрониката и недвижимото имущество. Електрическата треска продължава с пълна сила, дори след като китайското правителство обяви решението си да дръпне спирачката на държавните субсидии, които бяха в основата на разгарянето на тази треска.

Ток и супер атрактивни дизайнерски решения на салона в Шанхай

Volkswagen показа електрически 7-местен SUV с пробег 450 км

В момента в Китай има 486 регистрирани производители на електромобили, повече от три пъти над броя им от преди две години.Докато проектните продажби на електромобили в страната се очаква да достигнат 1,6 млн. в края на годината, тази цифра не би била достатъчна да задържи всичките тези 486 компании работещи.

Томас Фанг, стратегически консултант в Roland Berger в Шанхай, коментира: „Настъпи критичен момент, който ще реши живота или смъртта на електрическите стартъпи.”

Поне две дузини от тези марки демонстрират в момента в Шанхай своите нови електрически разработки.

През последните 7-8 години електрическите стартъпи в Китай са събрали средства в размер над $18 млрд. (от 2011 г.), сочи докладът BloombergNEF. Най-много средства успяха да наберат NIO, WM Motor, Xpeng Motors и Youxia Motors.

Китайските стартъпи обещават на инвеститорите си, че всички те могат да предложат комулативен производствен капацитет от 3,9 млн. електрически автомобила годишно. И това е отделно от капацитета, който има (или ще имат) големите и утвърдени имена в автомобилната промишленост.

Но на този етап, колкото и голям да е китайският пазар, подобни цифри не изглеждат реални. Тази година пътническите електромобили надскочиха 1 млн., което е само 4% от общия пазар на пътнически автомобили от 23,7 млн. Това значи, че потенциалът им е огромен.

Желанието на китайското правителство е през 2025 г. да се достигне бройката от 7 млн. електрифицирани (електромобили, плъг-ин хибриди и автомобили с горивно клетки) коли годишно. А това ще е около 20% от общия пазарен дял в страната. Но дори и този обем ще е достатъчен само за няколко десетки производителя, а не стотици. Орязването на субсидиите също ще изиграе своята роля в оцеляването само на най-подготвените.

Тук стигаме и да доказаните вече играчи в лицето на Tesla Inc., Volkswagen AG, Ford Motor Co. и др., които започват собствено производство в Китай. Другият подход е на Toyota Motor Corp., Fiat Chrysler Automobiles NV, Honda Motor Co. и Mitsubishi Motors Corp., които избраха да продават своите продукти, но произведени от Guangzhou Automobile Group.

Mercedes показа малкото „кубче”

Audi предсказва бъдещето на личния транспорт

Над 1000 км пробег на електромобили с нова литиево-йонна батерия

Източник на статията: Vesti.bg

любопитно автомобили китайски автомобили електромобили