Mercedes-Benz официално откри приема на поръчки в Европа за дългоочакваната хибридна версия на новия CLA. Цените в Германия започват от 46 243 евро за версията CLA 180.
Това е автомобил, позициониран като един от най-технологично напредналите модели в историята на марката. Той е първият, базиран на новата модулна архитектура на Mercedes-Benz (ММА) и служи като платформа за изцяло дигиталното и електрическо бъдеще на марката.
Mercedes-Benz
Тази архитектура дава на CLA впечатляваща гъвкавост да предлага различни задвижвания, без да се прави компромис с дизайна, пространството или динамиката на шофиране. Mercedes също така подчертава как поуките от концепцията EQ XX влияят на хибрида, особено по отношение на енергийната ефективност.
В сърцето на хибридния CLA е нов 1,5-литров четирицилиндров бензинов двигател, поддържан от 48V електрически мотор, интегриран в трансмисията. Тази конфигурация прави автомобила едновременно ефективен и отзивчив – идеален както за градско шофиране, така и за движение по магистрала. Системата с „мек хибрид“ помага за намаляване на разхода на гориво и емисиите, като същевременно позволява интелигентно рекупериране на енергия по време на спиране.
Вътре CLA не просто изглежда футуристично – то се възползва от най-новите технологии. Това е първият модел, който работи с новата операционна система MB.OS на Mercedes, допълнена с виртуален асистент MBUX, задвижван от изкуствен интелект. Купето става наистина умно: асистентът може да помага с навигация, развлечения и дори проактивни предложения, като същевременно взаимодейства естествено с водача.
Голям 14-инчов централен екран е стандартен, а опционалният MBUX Superscreen добавя втори дисплей за пътника отпред. Интерфейсът е изграден с Unity Game Engine за графики в реално време и разполага с интерфейс „Zero Layer“, който поставя най-важната информация и предложения на главния екран, без да е необходимо да се навигира в менютата.
Автомобилът се предлага стандартно с богат набор от функции за безопасност, включително DISTRONIC Distance Assist. Опционалният пакет MB. DRIVE ASSIST го издига до система за асистенция на шофиране SAE Level 2 с функции като асистент за кормилно управление и възможност за извършване на асистент за смяна на лентата с просто щракване на лоста на мигачите.
Mercedes предлага този CLA хибрид не само като „зелен“ вариант, но и като реален, ежедневен автомобил. Той обещава комфорта, стила и усещането за шофиране на премиум компактен седан, със система, която е едновременно модерна и зряла. Ранните индикации сочат, че е идеален за шофьори, които искат предимствата на електрификацията, като същевременно запазят използваемостта и удобството на двигателя с вътрешно горене.
Mercedes-Benz
Гамата включва CLA 180 с предно задвижване и 136 к.с. и 200Nm. Вторият модел е CLA 200 със 163 к.с. и 250Nm, също с предно. Има и CLA 200 4MATIC със задвижване на четирите колела и същата мощ. Двигателят е еднакъв, както и електромоторът – 30 к.с. и 200Nm пиков въртящ момент.
Съответно спринтът до 100 км/ч е 8,8 секунди, 8 секунди и 7,9 сек. А комбинираният разход на гориво е 5,4-4,9 л/100 км за CLA 180 и CLA 200 и 5,7-5,2 за CLA 200 4MATIC.