Ш вейцарският стъртъп Innolith, създаден от бивши сътрудници на банкрутиралия производител Alevo, направи много гръмогласно твърдение за пробив в технологията за създаване на електрически батерии. Експерименталната батерия, създадена от швейцарците, е с плътност на съхранение на заряда от 1000 Wh на килограм. Това е четири пъти над капацитета на настоящите батерии на Tesla. Използвайки такава технология, електромобилите ще могат да изминават над 1000 км с едно зареждане.
В основата на разработката на Innolith стои течен електролит като при традиционна литиево-йонна батерия. Особеното е, че той се използва за разтворител на неорганична солеподобна субстанция. Тя е химически стабилна и не е толкова податлива на възпламеняване. Подобно решение позволява премахването на най-силно реактивните елементи, което опростява производството на батерията и решава проблема със „страничните реакции”. Батерията на Innolith деградира в по-малка степен и съхранява до 50% от капацитета си след 50 000 цикъла на презареждане.
Innolith уверява, че плътността на заряда на тяхната експериментална батерия е 1000 Wh на килограм тегло. За сравнение: батерията на Tesla Model 3 е с плътност около 250 Wh на килограм и с перспектива за увеличение до 330. Министерството на енергетиката на САЩ спонсорира изследване за създаване на батерия с плътност от 500 Wh на килограм.
Електромобили, оборудвани с тяхната батерия, твърдят от Innolith, ще са способни да изминават над 1000 км с едно зареждане. Пилотното производство на батериите ще започне съвсем скоро в Германия. Завършване на разработката и готовият образец на батерията е планувано за следващите 3 до 5 години, което ще рече, че на пазара те биха могли да излязат през 2022 г. най-късно. Тук трябва да се отбележи, че от 2017 г. батерии на Innolith се тестват в електропреносната мрежа от американската компания PJM Grid.
Passat е най-продаваният в света автомобил от средния клас, навъртя 30 млн. на конвейра