К аршеринг (използваме го, за да избегнем обяснителното споделено използване на автомобила) – термин, който вече е добре познат и твърдо залегнал в речника от чуждици, който ни налага модерният начин на живот. Сега Audi ни представя автомобил за специални случаи, който може и трябва да се споделя с останалите членове на обществото. Идеята се заключава в това, че с развитието на роботизираното управление, уличната среда в мегаполисите ще се промени кардинално. Личният автомобил ще се превърне в отживелица, а слугуването му в търсене на паркомясто, зарядна станция, застраховки, обслужване и всички екстри ще останат в миналото. На хората ще бъде предложена смес между такси и каршеринг.
Когато му потрябва личен транспорт, човек ще натиска бутон в мобилно приложение, поръчвайки си по този начин превоз с точно време и място. След като превозът приключи, автономният автомобил ще остане в очакване на нови „собственици”, или ще отиде за регулярно сервизно обслужване.
Целта на концепцията на Audi е да даде на човек трето жизнено пространство (успоредно на дома и офиса), превръщайки досадното и уморително придвижване в трафика в продължение на работния процес, приятен разговор с приятели или почивка.
Audi изгражда тази теория, изхождайки от интересите на заможните клиенти, за които статусът, комфортът и индивидуалните предпочитания са много важни. Затова, когато Ai:me бъде поръчан чрез смартфон, ще може да се избира цветът на автомобила, оборудването му, интериорното изпълнение и т.н., като се стигне чак до съдържанието на музикалната колекция на борда и температурата в салона.
А дизайнерите са изхождали от това, че в обозримо бъдеще реалност ще стане Ниво 4 на автономност, при която намесата на водача ще се изисква много рядко – само в най-сложните условия в пределите на зоната на безпилотна инфраструктура. Затова обстановката вече се изгражда не около волана и педалите, а като се взимат предвид най-вече основни жизнени фактори. Оттук идва и оформлението на салона в духа на съвременното жилище, в което има много светлина и пространство, приятни естествени материали (като орехова дървесина) и текстил.
Удобството и трансформацията са основни качества на интериора, като основната част от пространството може да се адаптира за приятели, вещи или активности. На разположение на пътниците са 3D очила и OLED екрани, мощен интернет и др. Дори основните функции на автомобила може да се управляват с гласови команди, н в краен случай това става и чрез сензорния панел. Машината, освен всичко, ще се опитва да разпознава настроенията на хората, за да свали допълнително стреса от тях.
Ai:me ще обитава града, ще се движи със скорост между 20 и 70 км/ч, като ще се избягват резки ускорения и спирания. Възможният пробег няма да вълнува пътуващите, затова от Audi се задоволяват само да кажат, че батерията е с капацитет 65 kWh. А самият модел е изграден около батерията, поради което междуосието му е доста сериозно: 2,77 м при доста скромни дължина/широчина/височина (4,3/1,9:1,52 м). В ходовата част са използвани адаптивни амортисьори и др. компоненти от серийните компактни модели на Audi. На задната ос е монтиран електромотор с мощност 170 к.с.
Volkswagen показа електрически 7-местен SUV с пробег 450 км
Сексапилната страна на Moto Expo 2019
Автомобилите, за които звездите от Висшата лига харчат милионите си