Ш ведската компания Polestar, влизаща в състава на концерна Geely, анализира „въглеродната следа” на електромобила Polestar 2 и „обикновения” Volvo XC40 с ДВГ. От този анализ става ясно, че голямото замърсяване с парникови газове се случва по време на производството на колата и батерията й (нещо, което се знае и говори от доста време). За да може да се сравнява по този показател с XC40, електромобилът трябва да измине минимум 50 000 км.
Главният изпълнителен директор Томас Ингенлат призовава за открит диалог с клиентите. Той смята, че в някои случаи те са лъгани по темата за вредите, които нанасят електромобилите върху околната среда.
По-чисти ли са е-колите от конвенционалните с ДВГ?
„Не винаги производителите са честни с потребителите, стане ли дума за влиянието на продуктите им върху околната среда. Това не е редно. Ние сме длъжни да казваме истината такава, каквато е – дори тя не винаги да е приятна.”
Ингенлат призовава компаниите да преминат към единна методика за отчитане на отделяните количества CO₂, като той иска да се престане с представянето на електромобиите като панацея за екологията.
Проучване: автомобилите не са основен замърсител на въздуха
Вътрешно проучване на Polestar показва, че автомобилите с батерии са пътят към климатичен неутралитет (терминът climate neutrality означава, че всички отделени парникови газове се компенсират за сметка на внедряване на въглеродно-негативни проекти, поглъщащи въглеродния окис от атмосферата, или създаване на продукти с нулеви вредни емисии.). Но по-голямо значение има нивото на развитие на технологията. Компанията е анализирала „въглеродната следа” на електромобила Polestar 2 и конвенционалния Volvo XC40 за целия им жизнен цикъл.
Предстои истински бум на електромобилите. Обяснено в цифри
Ето и резултатите. На етапа на производство на конвенционалния ХС40 с ДВГ в атмосферата се отделят 14 тона CO₂e (еквивалент CO₂ - това са различни видове парникови газове, приведени към обща единица за измерване). Показателят при Polestar 2 и батерията му е 24 тона СО2е. По време на експлоатация XC40 добавя още 41 тона, а „двойката” – 23 тона, ако се използват смесени източници на електроенергия за зареждане на батерията. Ако електричеството за зареждане се добива само от ветрогенератори, то добавеното количество замърсяване е едва 0,4 тона.
Германия залага всичко на електрификацията, дава до 9000 евро субсидии
За да може XC40 да изпревари Polestar 2 по показателя „въглеродна следа”, електромобилът трябва да измине над 100 000 км (в съответствие със световната енергетика, отчитаща различни начини за добив на електроенергия) или 80 000 км (в съответствие с европейската структура на енергетиката, в която има висок дял на енергия от възобновяеми източници – 15% през 2018 г.). Ако електромобилът се зарежда само с енергия, получавана от ветрогенератори, то показателят ще се снижи до 50 000 км.
Тестваме един различен М автомобил: BMW M235i Gran Coupe
Готви се още по-тежък удар върху автомобилната индустрия в Европа
Ето го убиеца на Tesla Model S: до 1080 к.с. и 830 км пробег