Ф ренската компания спира да произвежда и продава автомобили с двигатели с вътрешно горене в Китай. Но компанията остава в три различни съвместни предприятия, за да произвежда електромобили за най-големия автомобилен пазар в света.
Renault лансира електрическия K-ZE в Китай през 2019 г. Той се произвежда от eGT New Energy Automotive Co., съвместно предприятие с Nissan и Dongfeng, в което Renault има 25-процентен дял.
Renault, съвместно с Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle, разработва още четири електромобила. Режията ще запази и 49-процентния си дял в съвместното дружество с Brilliance Auto Group, което произвежда лекотоварни автомобили.
Франсоа Прово, председател на Renault China, заявява: „Отваряме нова глава в Китай. Ще се концентрираме върху леките- и лекотоварните електрически автомобили, двете основни движещи сили на бъдещата чиста мобилност.”
В Китай субсидират покупката на нов автомобил
Споменатият в началото City K-ZE е електромобил от сегмент А, задвижван от батерия с капацитет 26,8 kWh и цена от едва $9000 след субсидиите. Той се произвежда в Шиян, Хубей. Европейският вариант, който ще се казва Dacia Spring, ще предлага повече пробег и системи за безопасност. Този модел е плануван да излезе на европейския пазар през 2021 г.
Концентрацията върху китайския пазар е повече от разбираема. През 2019 г. тук са реализирани 860 000 електромобила, но очакванията са през 2030 г. продажбите на е-коли да достигнат 25% от общите.
Любопитно е да се отбележи, че през 2013 г., Renault, заедно с китайски партньор, инвестира $1,2 млрд. в завод в Ухан, епицентърът на пандемията. До преди две години компанията планираше, че ще продава по 550 000 коли годишно в Китай. Този план не се реализира. През 2019 г. Режията успя да продаде само 180 000 коли в страната, падайки от 217 000 година по-рано. Вероятно тези цифри са накарали управата на компанията да вземе решение за прекратяване на производството и продажбата на автомобили с ДВГ в Китай, за да се постави акцент върху електромобилите, на които се гледа като на бъдещето.
Tesla бори Covid-19 с ръст на продажбите от 450% в Китай
Пътуването след вируса: повече коли, по-малко обществен транспорт
Започва бавното рестартиране на автомобилната промишленост на континента