А ко всичко беше нормално, до момента в Китай трябваше да са продадени над 6 млн. автомобила. Тази година цифрата е почти 3,7 млн., което накара държавните и местните власти да задействат финансови стимули за потребителите, за да изправят най-големия автомобилен пазар на крака.
Спадът на продажбите през първото тримесечие е 42%, показват данните на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM). През февруари спадът е бил с цели 79%, когато в държавата с 1,4 млрд. население се продадоха 310 000 коли. Доста по-добра е ситуацията през март, когато са били реализирани 1,43 млн. продажби, но въпреки това спадът беше 43% спрямо същия месец на 2019 г.
Започва бавното рестартиране на автомобилната промишленост на континента
Автомобилната индустрия играе основополагаща роля в китайската икономика. Над 40 млн. са заетите в сектора (директно или индиректно), който генерира над $1 трилион приходи годишно, грубо 10% от производството на страната.
Връщането към нормалното ще е труден процес, но първите стъпки вече са направени. Производството в Китай започва отново, като дори и в Ухан, който е основен производствен център в индустрията, заводите започнаха работа миналата седмица, след като градът бе блокиран в продължение на 76 дни.
Porsche дава 9700 евро бонуси, но моли да не се взимат
В Китай са наясно, че имат проблем с търсенето. Той започна през 2018 г., когато за пръв път от 90-те години бе отбелязан спад от 3%, а в края на 2019 г. спадът вече бе около 8% (25,8 млн. коли). Преди избухването на кризата се смяташе, че 2020 г. ще завърши със спад около 2%, но сега анализ на S&P Ratings казва, че той може да достигне 10%.
Това кара властите да предприемат мерки. След като бе взето решение да се премахнат субсидиите за електромобилите, преди месец Пекин обяви, че субсидиите за е-колите и плъг-ин хибридите ще бъдат удължени с още две години.
Местната власт също се намесва. Поне дузина градове или провинции насърчават жителите си да закупят нов автомобил, предлагайки субсидия до $1400 за всякакъв тим ново возило.
Хората пощуряха, кръщават децата си на коли
Електрическият Porsche Taycan 4S взима 1000 км за 9 часа
Печалбата от едно Ferrari е равна на печалбата от 30 броя BMW