Н аближаваме т. нар. горещници, когато температурата у нас стига най-високите си стойности. Затова решихме да ви разкажем за поредния супер любопитен факт около Bugatti Chiron, свързан този път с климатичната му система.
Вече 80 години автомобилите разчитат на климатични системи, разликата е, че едни работят малко по-добре от други. Това важи с особена сила за Chiron. Климатичната система на модела разчита на супер мощен компресор и два кондензатора, както и 9,5 метра линии. Системата може да компресира грубо 3 кг охлаждаща течност, като за минута може да вдигне налягане от 2 до 30 бара. Всичко това кара Bugatti да заяви, че климатичната система на Chiron е достатъчно мощна, за да охлажда апартамент с площ 80 кв. м.
30 бройки по 3,5 млн. евро парчето
Внедряването на подобна система в автомобил не е никак лесна задача. Инженерът Джулия Лемке обяснява, че високите скорости, за които е създаден Chiron, поставят определени предизвикателства пред нея и колегите й. „В конвенционалните автомобили въздухът се вкарва в интериора през долната част на челното стъкло, но в Bugatti това се случва само до скорост от около 250 км/ч.” След този скоростен праг се получава ефект на отрицателно налягане, поради което те създават много сложна система за контрол, която да гарантира, че въздухът ще продължи да влиза в интериора.
Разбира се, предизвикателствата не свършват с това, тъй като формата на всеки модел Bugatti е много аеродинамична, за да спомага за високите скорости. Компанията отбелязва, че Chiron е със сравнително плоско челно стъкло, наклонено на 21,5 градуса. Това създава голяма стъклена повърхност от 1,31 кв. м, почти два пъти от обикновен лек автомобил. Така интериорът на Chiron се загрява по-бързо, а ако човек реши да си поръча стъкленият покрив Sky View, ситуацията става дори по-сложна.
Умопомрачителни разходи за поддръжката на Bugatti Veyron
Но Лемке и другите инженери се справят с поставените предизвикателства, като особено важно е бързо постигане на желаната температура, без това да е съпроводено с шумове, тъй като „само тогава човек се чувства комфортно”. А когато човек реши да плати 4-5 млн. лева, комфортът е от първостепенно значение.
BMW iX3 минава до 460 км на ток
Синьо лято със специалната серия на Dacia Duster (тест драйв)
Nissan Ariya: 500 км на ток и по-бързо ускорение от 370Z Nismo