Б еше повече от очаквано. Подобно на предходния рекордьор Bugatti Veyron Super Sport, който скоро след записването на постижението се сдоби с World Record Edition, сега Chiron Longtail еволюира в Super Sport 300+. Точно като прототипа, записал на 2 август скорост от 490 км/ч, новият „сериен” модел предлага потресаващ външен облик с небоядисани карбонови влакна и оранжеви ивици, наподобяващи тези на Veyron SS WRE. Ако не ви харесват, в Молсхайм с радост ще ви приберат парите, за да ги изпълнят в друг цвят.
Подобно на прототипа и Centodieci, Chiron Super Sport 300+ разчита на еволюция на 8,0-литровия W16 двигател с четири турбини, който е напомпан до ненормалните 1578 к.с.
В кокпита липсват ролкейдж и различното компютърно и времеизмервателно оборудване, на тяхно място има пътническа седалка, която липсваше при прототипа.
Другата разлика с него е пътният просвет, като 300+ ще е със стандартна височина на очакването, докато Анди Уолъс седеше доста по-ниско по време на пробега на тестовата писта в Ехра-Лесиен, когато се ускори до умопомрачителните 490 км/ч (които е могло да бъдат 515 км/ч, но Bugatti не са искали да разкриват целия си потенциал).
Очакваното се случи: Bugatti Chiron вдигна 490 км/ч
Но най-съществената разлика с прототипа се заключава във внедряването на ограничител на скоростта, който ще позволи на бъдещите 30 собственика на модела да развият „само” 440 км/ч.
На защо ти е толкова „бавен” автомобил за 3,5 млн. евро, ако не можеш да се пробваш да достигнеш до 490 км/ч? Няма страшно, в Малсхайм са го измислили. Доплащаш, монтират ти ролкейдж и ти дават ексклузивен достъп до същата тестова писта с дългата 8,7 км права, за да усетиш какво е да летиш върху земята.
Наредете се на опашка, производството започва през 2021 г.
761 к.с., 2,8 сек до 100 км/ч и 450 км на ток: това е Porsche Taycan