Nissan Ariya е базиран на концепта, показан през 2019 г. на Tокийския Автосалон. По-важното е, че той е първият масов модел, който представя новата визуална идентичност на марката Nissan.
Създаден върху изцяло нова EV платформа на Алианса, Ariya е върхът в стратегията Nissan Intelligent Mobility за постигане на нулеви емисии и минимум инциденти с фатален край.
Екстериорът на Ariya е началото на сериозно предефиниране на стандартите и философията на Nissan по отношение на дизайна. Изцяло обновеното лого на Nissan е разположено в центъра на аеродинамичната решетка, светещо ярко благодарение на 20 светодиода, от които е изградено. Долната част на решетката е подчертана с фино осветление, което светва заедно с логото, когато автомобилът е готов за движение. Елегантните LED дневни светлини, с вградени четири 20-милиментрови прожектора са комбинирани с мигачите, за да подсилят V-образния челен дизайн на Ariya.
Погледната отстрани, Ariya впечатлява с елегантната, ниска линия на покрива. Спортните 19-инчови алуминиеви джанти с пет спици (възможност и за 20-инчови джанти, в зависимост от нивото) допълнително подсилват силното излъчване на профила.
Изцяло новата EV платформа на компанията позволява на Ariya да предложи една от най-просторните кабини в своя клас. Климатичната система е монтирана под предния капак (където би бил традиционен бензинов двигател), което позволява на дизайнерите да използват цялата дължина на кабината без препятствия, като например трансмисионни тунелни или други системи, които са прибрани под арматурното табло. Също така, плосък, открит под - благодарение на местоположението на батерията в основата на шасито - водят до огромно пространство за краката и лесно взаимодействие между пътниците отпред и отзад.
Минималистичното табло на Ariya осигурява допълнително пространство, като се съчетава безпроблемно с формата на купето, преминавайки във вратите. То е лишено от бутони и превключватели типични за конвенционалните превозни средства.
Регулируемата централна конзола може да бъде нагласена според личните предпочитания на водача, а настройките могат да бъдат запазени като част от профила на водача.
Моделът идва с батерии с капацитет 63 и 87 kWh и две задвижващи колела, както и версии със задвижване на четирите колела (Ariya e-4ORCE 63kWh, Ariya e-4ORCE 87kWh и Ariya e-4ORCE 87kWh Performance). Три са режимите на работа - стандартен, спортен и еко, като e-4ORCE версиите ще имат допълнителен режим за сняг.
Като динамика най-впечатляваща е версията Performance със своите 394 к.с. мощност и 600 Нм въртящ момент, достатъчни да ускорят електромобила до 100 км/ч за 5,1 секунди (5,2 секунди е ускорението на 370Z Nismo). Тази версия ще има пробег до 400 км (по WLTP), докато версията с предно предаване и батерия с капацитет 87 kWh ще предлага пробег до 500 км.
Напук на е-колите: Ford възроди легендарен офроудър
Jazz отваря нова глава в историята на Honda
Cupra el-Born е най-спортният електрически хечбек на VW Group