К огато една автомобилна емблема е 30% по-тънка от човешки косъм, това със сигурност означава, че става въпрос за нещо специално. Aston Martin Valkyrie е точно такъв автомобил, за който си струва всеки ден чакане, за да видим завършения вариант на ултра лекото му купе, което вече е ясно от колко коня ще се задвижва: 1130 к.с.
В пост от вчера в Twitter, Cosworth разкрива, че атмосферният 6,5-литров V12 двигател ще впряга въпросните 1130 к.с., за да задвижва най-мощния в света сериен автомобил с атмосферен двигател.
Тук остава да бъде уточнен един детайл. Досега също имаше слух за мощност от 1130 к.с., но се уточняваше, че двигателят ще генерира 1000 к.с., като разликата от 130 к.с. вероятно ще дойде от KERS система по подобие на тези, използвани във Формула 1. За тази подробност ще очакваме официално потвърждение, но не е далеч от логиката да предположим, че случаят ще е именно такъв.
Дори въпросният двигател на Cosworth да е „само” 1000 к.с., той пак ще е много над лидера в момента с най-мощния атмосферен двигател - Ferrari 812 Superfast. „Кончето” също се задвижва от 6,5-литров V12 двигател, но мощността му е само 789 к.с. Но не само по-високата мощност, а и очакваното тегло от едва 1030 кг трябва да превърне Aston Martin Valkyrie в истинска ракета на пътя.
Нещо повече, Aston ще пусне още по-ненормална версия, предназначена само за писта - AMR Pro – която ще гони абсолютния рекорд за обиколка на „Северната дъга”. Той бе записан преди около месец и половина от състезателния болид Porsche 919 Hybrid LMP1 и се равнява на 5:19,546 мин.
GT X Experimental ни показва бъдещия дизайнерски език на Opel
Дизел с 210 к.с. и 10-степенен „автомат” за европейския Ford Ranger Raptor