В ероятно хората ще слязат от обществения транспорт, за да се качат отново в личните си автомобили, когато падне забраната за свободно движение. До този извод стига и проучване на Auto Trader (британска платформа за търговия на нови и употребявани автомобили). В него участие са взели 3000 човека, като 48% от тях се отговорили, че ще използват по-малко обществения транспорт, когато ограниченията бъдат премахнати. Общо 66% от респондентите във възрастовата група 18 – 24 години също са казали, че вероятно ще използват обществения транспорт по-малко от преди.
Covid-19 ще накара хората да купуват повече коли
Повече от половината (56%) са отговорили, че притежанието на автомобил ще е по-важно в бъдеще, докато 64% от живеещите в града са казали, че ще станат по-зависими от автомобилите си – изненадващ процент на фона на обичайната голяма зависимост от градския транспорт.
Повече от 1000 човека са били запитани за настоящото им отношение към собствеността на личен автомобил, като над ¾ (74%) са отговорили, че сега са много по-притеснени относно личното си пространство, нещо, което също влияе на възгледите им за придвижване в бъдеще.
Пътуването след вируса: повече коли, по-малко обществен транспорт
От 1059 анкетирани британци, притежаващи свидетелство за правоуправление, но не притежаващи автомобил са отговорили, че Covid-19 ги е накарал да обмислят възможността да закупят нова кола, когато е безопасно.
Катерин Феърс коментира: „Проучването показва, че пазарът в момента е на пауза, но ще заработи отново. След като ограниченията бъдат вдигнати, ние смятаме, че може да станем свидетели на увеличаване на търсенето, както това се случва в Китай, и каквито първоначални знаци идва от Германия.”
Коронавирусът ще повлияе сериозно и услугите за споделено пътуване. Вирусът се оказа и последният пирон в ковчега на услугата за споделено пътуване Maven на GM, която американският концерн спря.
Toyota планира по 150 000 продажби на хибридния Yaris Cross