У чени стигнаха до заключението, че използването на мултимедийните системи Apple CarPlay и Android Auto по време на движение е много по-опасно от шофирането в нетрезво състояние. Проучването е било извършено от организацията TRL, поръчано от IAM Road Smart, най-голямата независима организация за пътна безопасност във Великобритания (изучава безопасността на движението по пътищата от 1995 г.), FIA и Rees Jeffreys Road Fund.
Проучването установява, че времето за реакция при движение с магистрална скорост увеличава спирачния път средно между четири и пет дължини на автомобила. То установява също, че водачите свалят очите си от пътя за до 16 секунди по време на движение (еквивалентно на изминаването на над 500 метра при скорост 112 км/ч), като използването на сензорните бутони за контрол на мултимедията увеличава времето за реакция повече, отколкото това прави „чатенето” по време на движение.
Водачите са били накарани да направят по три минавания на един и същ тестови маршрут, за да се оцени въздействието на Android Auto и Apple CarPlay. При първото те не са боравили със системите, при второто са използвали гласов контрол за управлението им, а при третото – само ръчен контрол.
И двата метода за контрол разсейват водачите, но боравенето със сензорния екран на мултимедийната система е по-разсейващ.
Базовото време за реакция при настъпване на опасна ситуация е една секунда. При употребата на алкохол (във Великобритания максимално допустимото количество възлиза на 0,8 промила) този показател се увеличава с 12%, а при използването на Apple CarPlay и Android Auto съответно с 57 и 53%.
При използването на гласови команди тези проценти спадат, но продължават да са много високи: при гласов контрол на Android Auto времето за реакция се увеличава с 305, а на Apple CarPlay — с 36%. Управлението на автомобил под въздействието на наркотични вещества (какви и колко не се казва) увеличава времето за реакция с 21%.
Covid-19 ще накара хората да купуват повече коли