С падащият ръст в търсенето на електромобили кара Volkswagen да забави решението си за строеж на четвърти завод за батерии, който по предварителни планове трябваше да се изгради в Източна Европа. До момента компанията е потвърдила гигазаводи за батерии в Германия, Испания и Канада.
Новината идва, след като Volkswagen обяви впечатляващ ръст на продажбите на BEV за първите девет месеца на годината. В същото време от компанията казаха, че поръчките намаляват, което отразява общата тенденция за спад на ръста в продажбите на EV.
Оливер Блуме, Главен изпълнителен директор на VW Group, заяви: „Базирайки се на пазарните условия, включително забавящите се продажби на BEV в Европа… към момента няма рационални бизнес условия за решение относно допълнителни заводи.”
Блуме, съобщава Reuters, се е срещнал с чешки политици по-рано тази седмица, които „натискат” въпросният гигазавод да бъде построен в тяхната страна. След като бе обявено, че проектът ще бъде качен на трупчета, чешкият министър-председател заяви, че страната му „не може да продължим да държим замята за този проект”, затова ще се концентрират върху други проекти. Министърът на индустрията Йозех Сикела потвърди, че страната е в преговори с 5 други инвеститори, като две от предложенията са подобни по размери на завода на VW.
Макар лошата новина за завода да е факт, VW потвърди ангажимента си към плановете на Skoda за увеличаване на броя електромобили, като до края на 2026 г. чешката марка трябва да представи 6 нови електрически автомобила.
За втори път в рамките на месеци VW обявява, че ще забави решението си за четвъртия завод за батерии в Източна Европа. За възможни локации се спрягат Чехия, Унгария, Полша и Словакия.
Другите три завода в Залцгитер, Валенсия и Свети Томас (Канада) трябва да предложат комбиниран капацитет от до 200 GWh годишно. Това е под първоначалния план от 240 GWh, който включваше 6 гигазавода в Европа до 2030 г.