VW няма да строи завод за 2 млрд. евро за супер проекта Trinity EV

Електрическият Golf, базиран на платформата SSP, ще се произвежда във Волфсбург

Пламен Георгиев,
Volkswagen емблема лого Цвикау

Volkswagen

В петък Volkswagen даде подробности за бъдещите си планове, след като първо трябваше да се справя със системен софтуерен проблем, който засегна производството.

От новината става ясно, че компанията се отказва от първоначалната си идея да строи специален завод, в който да се произвежда електромобилът Trinity, който е замислен като контрапункт на доминацията на Tesla.

Първоначалните планове бяха този завод да е край Волфсбург и да е предназначен само за толкова коментирания вече Trinity EV. Навремето Фердинанд Пийх построи утопичната „Кристална фабрика” в Дрезден, за да прави в нея Phaeton. Идеята му да победи Серия 7 и S-Class не успя, а наскоро същият завод ще спре да произвежда коли.

Сега поне VW няма да строи завод специално за Trinity, а ще използва този в Цвикау. Новият флагмански електромобил ще използва новата платформа SSP, за която VW казва, че позволява Ниво 4 на автономност, т.е. автомобилът ще може да се управлява самостоятелно.

Другата новина е, че следващото поколение на Golf ще е електрическо (това беше ясно), ще се прави във Волфсбург и също ще стъпва на платформата SSP, което е сериозна заявка за качество.

Във Волфсбург ще се произвеждат още електрически Tiguan от 2026 г., както и наследник на Tiguan Allspace от 2025.

Проблемът е, че тези модели, базирани на платформата SSP ще бъдат лансирани към края на десетилетието, т.е. доста време VW няма да има така желания конкурент, че дори и „убиец” на Tesla. Първоначално Project Trinity трябваше да бъде лансиран през 2026 г., поне бившият шеф Хербет Дийс така искаше, но след встъпването в длъжност на Оливер Блуме стана ясно, че това ще бъде отложено във времето. И сега се препотвърди. Причината отново е в затрудненото софтуерно подразделение Cariad.

VW похарчи милиони, за да конвертира завода в Цвикау, някога произвеждащ „Трабант”, в EV хъб за модели на платформата МЕВ. Заводът произвежда VW ID3, ID4 и ID5, както и Cupra Born, Audi Q4 E-tron и Audi Q4 Sportback E-tron.

При толкова много модели би следвало да се очаква, че заводът се задъхва, но не. Наскоро бе премахната третата работна смяна заради намалено търсене.

Източник на статията: autonews.com

производство Golf Trinity Volkswagen