Т ехнологичният гигант Xiaomi представи концепцията SU7 Ultra, която претендира да е сред най-бързите електромобили в света. За база е послужил, естествено, първият модел на компанията, като каросерията на SU7 в този случай е изработена от карбон. Самата каросерия е направена от 24 части с обща площ от 15 квадратни метра. Теглото на електрическия автомобил е 1900 килограма - на нивото на BMW M8. Масивното задно крило се на бива веднага на очи, но цялото купе е било подчинено единствено и само на аеродинамичното притискане с цел постигане на максимална скорост. Аеродинамичното притискане е еквивалентно на 2145 кг, 745 кг от които се осигуряват от крилото.
Задвижването е поверено на три двигателя: два електромотора, захранвани от батерия CATL Kirin II, работеща на 900 волта. Електромоторите са HyperEngine V8 и един V6, но не се залъгвайте, тук говорим за електромотори. Всека "осмак" развива 578 к.с. и 635 Нм въртящ момент, „шестакът” е с 374 к.с. и 500 Нм. Системната мощност е 1548 к.с., без да се дава системният въртящ момент. Капацитетът на батерията също не е известен. Казва се само, че тя може да доставя енергия с мощност до 1330 киловата и поддържа зареждане с 5,2C.
SU7 Ultra ускорява до 100 км/ч за 1,97 секунди, до 200 - 5,96, до 300 - 15,07 сещ. Максималната скорост надхвърля 350 км/ч. Благодарение на спирачките AP Racing, 4-вратият модел спира с отрицателно ускорение от 2,36 g. А спирачният път от 100 – 0 км/ч не надвишава 25 метра.
Xiaomi иска да постигне рекорд в класа на 4-вратите електрически седани на „Нюрбургринг”. Най-бързият електрически автомобил на трасето е Volkswagen ID.R с време 6:05,336 мин за обиколка. Най-бързият 4-врат електрически модел е Porsche Taycan Turbo GT с време 7:07,55 мин. Целта на китайците е да опитат да поставят рекорд със своето творение през октомври.